Nammi Box
Egy újabb rövid életű, tűpontosan targetált márka vagy ennél valami komolyabb? Nehéz megmondani, de annyi biztos, hogy azon kínai márkák listájához, amelyek megpróbálkoznak Európában, most egy újabb csatlakozik, Nammi néven. Ez nem más, mint a Dongfeng cégóriás megfizethető, olcsó almárkája. Csakúgy, mint a Dacia és a Renault viszonya. Ott tervezik bevezetni, ahol a szintén Dongfenghez tartozó Voyah prémium almárka már jelen van, ez pedig Svájc és Norvégia.
Egyelőre úgy tűnik, hogy egyetlen modellel próbálkoznának, amit Svájcban Nammi Box néven, míg Norvégiában Dongfeng Box néven fogalmaznának, míg otthonában, Kínában Nammi 01 néven találhatjuk meg. Ez egy 4030 mm hosszú, tehát a kisautó szegmensbe lőtt elektromos crossover, ami a Citroen e-C3-mal és a Fiat Grande Pandával kelne versenybe, noha az utóbbiak elérhetőek lesznek belsőégésű motorral is. Kínában kétféle LFP akkumulátorral kínálják: egy 31,5 kWh-sal, valamint 42,3 kWh-sal. Abból ítélve, hogy csak az utóbbihoz adtak meg WLTP szerint mért hatótávot, arra lehet következtetni, hogy csak az utóbbival próbálkoznak majd az Öreg Kontinensen, aminek egyébként 310 km-t ígérnek.
És, hogy mennyire megfizethető a Nammi Box? Norvégiában 16 000 euróért, azaz átszámítva mintegy 6 millió forintért kínálják a weblapon. Mindezt úgy, hogy jelenleg hatalmas vámmal is számolnia kell a gyártónak, egészen addig, amíg nem sikerült megegyezniük egy olasz hatóságokkal egy Olaszországban épített esetleges akkumulátor és autógyártósorról.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!