ICDP

Ok nélkül fél(t) az autóipar a ride-sharingtől!

2020.01.06.

“A ride-sharing az autóipar ellensége.” – mondták sokan és sokszor az UBER és társai megjelenésekor. Ez kétségtelenül így is tűnt, viszont mára máshogyan fest a helyzet. Jelenleg sokkal inkább úgy tűnik, hogy a személyszállítást szervező appok sokkal inkább a taxi-iparra voltak hatással, mint az autóiparra.

Mi a helyzet jelenleg az UBER háza táján? Nemrég adták közre statisztikájukat, mely szerint az utóbbi két évben 6000 alkalommal történt szexuális zaklatás valamelyik általuk szervezett út során, emellett pedig 58-an balesetben vesztették életüket, 9 embert pedig megöltek egy utazás során. Ennek hatása a részvényeik árán is meglátszott, a 45 dolláros kibocsátási árhoz képest 28 dollárra zuhant egy részvény ára. Emellett szintén fontos, hogy engedélyüket felfüggesztették Londonban és bár ennek ellenére tovább üzemelnek, kérdéses a dolog kimenetele.

Kína, ahogy minden iparág számára, az utazásszervezők számára is fontos. Rossz hír számukra, hogy egy nemrég a TalkingData által publikált statisztika szerint a sofőrök és az utasok száma is visszaesőben van. Előbbiek száma már az ötödik negyedéve csökken több, mint 20 százalékkal, de az utasok is egy éve fogynak ilyen ütemben. A helyi szinten legnagyobb számító Didi tavaly 1,4 milliárd dollárt veszített, elsősorban amiatt, hogy a sofőröknek egyre kevésbé érte meg munkába állni, emiatt pedig a szolgáltatás színvonala is csökkent, elsősorban a hosszabb várakozási idők és az egyre több lemondott fuvar miatt.

Szintén érdekes a helyzet New York-ban. A taxik díjai, például repülőtéri fuvar esetében rettenetesen hosszú ideje változatlanok, pedig az ottani taxizás komoly befektetés volt egy időben. Egy ilyen engedély nemrég még 1 millió dollárba került, míg manapság 200.000 dollárért megszerezhető.

Tehát a harc sokkal inkább a taxitársaságok és az applikációk között folyik. Utóbbiaknak fel kell építeniük egy olyan modellt, ahol megéri náluk dolgozni. A magasabb viteldíjak értelemszerűen kerülendők, de kérdéses, hogy találnak-e megfelelő megoldást. Az autóipar számára pedig inkább az az érdek, hogy találjanak is megoldást, mert úgy fognak több és újabb autót vásárolni. Félelemre semmi ok!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.05
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1016-an lépték át. - A....
2025.02.04
A centenáriumi évben az energiavállalat a jövő alakítására fókuszál. ..
2025.02.04
Izgalmas események az autók világából, háborúból, versenypályákról, titkos töréstesztekről,....
2025.02.04
A fővárosi közösségi közlekedés sohasem unalmas. Naponta több mint hárommillió utazás valósul meg a....
2025.02.04
„Ha egyetlen gyártó hibázik, akárcsak egyszer is, az a komplett ipart visszaveti évekkel” –....
2025.02.04
Felvette palettájára a Land Cruiser 250-est az Arctic Trucks. Az izlandi specialista által épített....
2025.02.04
Kompolt község polgármestere, Blahó László, valamint a helyi polgárőrség egyik tagja, Kiss Norbert....
2025.02.04
A japán hatóságok még mindig küzdenek egy 74 éves teherautó-sofőr kimentéséért, aki járművével....
2025.02.04
Ötvenhat Gidránnal erősödik Magyarország. Az ország elkötelezett a Gidrán harcjármű mellett,....
2025.02.04
A Volvo Cars januárban 50 820 autó globális eladásáról számolt be, ami 5 százalékos csökkenést....