ICDP

Ok nélkül fél(t) az autóipar a ride-sharingtől!

2020.01.06.

“A ride-sharing az autóipar ellensége.” – mondták sokan és sokszor az UBER és társai megjelenésekor. Ez kétségtelenül így is tűnt, viszont mára máshogyan fest a helyzet. Jelenleg sokkal inkább úgy tűnik, hogy a személyszállítást szervező appok sokkal inkább a taxi-iparra voltak hatással, mint az autóiparra.

Mi a helyzet jelenleg az UBER háza táján? Nemrég adták közre statisztikájukat, mely szerint az utóbbi két évben 6000 alkalommal történt szexuális zaklatás valamelyik általuk szervezett út során, emellett pedig 58-an balesetben vesztették életüket, 9 embert pedig megöltek egy utazás során. Ennek hatása a részvényeik árán is meglátszott, a 45 dolláros kibocsátási árhoz képest 28 dollárra zuhant egy részvény ára. Emellett szintén fontos, hogy engedélyüket felfüggesztették Londonban és bár ennek ellenére tovább üzemelnek, kérdéses a dolog kimenetele.

Kína, ahogy minden iparág számára, az utazásszervezők számára is fontos. Rossz hír számukra, hogy egy nemrég a TalkingData által publikált statisztika szerint a sofőrök és az utasok száma is visszaesőben van. Előbbiek száma már az ötödik negyedéve csökken több, mint 20 százalékkal, de az utasok is egy éve fogynak ilyen ütemben. A helyi szinten legnagyobb számító Didi tavaly 1,4 milliárd dollárt veszített, elsősorban amiatt, hogy a sofőröknek egyre kevésbé érte meg munkába állni, emiatt pedig a szolgáltatás színvonala is csökkent, elsősorban a hosszabb várakozási idők és az egyre több lemondott fuvar miatt.

Szintén érdekes a helyzet New York-ban. A taxik díjai, például repülőtéri fuvar esetében rettenetesen hosszú ideje változatlanok, pedig az ottani taxizás komoly befektetés volt egy időben. Egy ilyen engedély nemrég még 1 millió dollárba került, míg manapság 200.000 dollárért megszerezhető.

Tehát a harc sokkal inkább a taxitársaságok és az applikációk között folyik. Utóbbiaknak fel kell építeniük egy olyan modellt, ahol megéri náluk dolgozni. A magasabb viteldíjak értelemszerűen kerülendők, de kérdéses, hogy találnak-e megfelelő megoldást. Az autóipar számára pedig inkább az az érdek, hogy találjanak is megoldást, mert úgy fognak több és újabb autót vásárolni. Félelemre semmi ok!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....