ICDP
Mi a helyzet jelenleg az UBER háza táján? Nemrég adták közre statisztikájukat, mely szerint az utóbbi két évben 6000 alkalommal történt szexuális zaklatás valamelyik általuk szervezett út során, emellett pedig 58-an balesetben vesztették életüket, 9 embert pedig megöltek egy utazás során. Ennek hatása a részvényeik árán is meglátszott, a 45 dolláros kibocsátási árhoz képest 28 dollárra zuhant egy részvény ára. Emellett szintén fontos, hogy engedélyüket felfüggesztették Londonban és bár ennek ellenére tovább üzemelnek, kérdéses a dolog kimenetele.
Kína, ahogy minden iparág számára, az utazásszervezők számára is fontos. Rossz hír számukra, hogy egy nemrég a TalkingData által publikált statisztika szerint a sofőrök és az utasok száma is visszaesőben van. Előbbiek száma már az ötödik negyedéve csökken több, mint 20 százalékkal, de az utasok is egy éve fogynak ilyen ütemben. A helyi szinten legnagyobb számító Didi tavaly 1,4 milliárd dollárt veszített, elsősorban amiatt, hogy a sofőröknek egyre kevésbé érte meg munkába állni, emiatt pedig a szolgáltatás színvonala is csökkent, elsősorban a hosszabb várakozási idők és az egyre több lemondott fuvar miatt.
Szintén érdekes a helyzet New York-ban. A taxik díjai, például repülőtéri fuvar esetében rettenetesen hosszú ideje változatlanok, pedig az ottani taxizás komoly befektetés volt egy időben. Egy ilyen engedély nemrég még 1 millió dollárba került, míg manapság 200.000 dollárért megszerezhető.
Tehát a harc sokkal inkább a taxitársaságok és az applikációk között folyik. Utóbbiaknak fel kell építeniük egy olyan modellt, ahol megéri náluk dolgozni. A magasabb viteldíjak értelemszerűen kerülendők, de kérdéses, hogy találnak-e megfelelő megoldást. Az autóipar számára pedig inkább az az érdek, hogy találjanak is megoldást, mert úgy fognak több és újabb autót vásárolni. Félelemre semmi ok!