WRC
Sébastien Ogier hatalmas lépést tett a nyolcadik Monte győzelme felé szombaton, mivel már az első, hajnali sötétben megrendezett szakaszon az élre állt, ráadásul úgy, hogy Elfyn Evansnek 18 másodpercet adott a 18,3 km-en. A következő, teljesen havas gyorson is megverte csapattársát, aki a nap utolsó gyorsaságiján vágott vissza egy szakaszgyőzelemmel, de Ogier így is 13 másodperces előnnyel várhatja az utolsó napot. Már sokkal nagyobb előnnyel is vezethetne, ha péntek délután nem dobott volna el több mint fél percet egy defekt miatt, amikor gumi nélkül kellett befejeznie egy gyorsaságit.
„A reggeli szakaszokon nagyon nehéz körülmények fogadtak minket. Néhány kanyarban olyan érzés volt, mintha egyáltalán nem lennének szöget a guminkban. Délután nagyon más körülmények fogadtak minket az olvadás miatt, mint amire a jégkémeink figyelmeztettek, ezért az ő információi helyett a saját szememben kellett bíznom” – nyilatkozta Ogier.
A képzeletbeli dobogó mindhárom fokát Toyoták állnak, ugyanis a harmadik helyet a fiatal Kalle Rovanperä őrzi okos, taktikus versenyzéssel. Igaz, a negyedik helyen álló Thierry Neuville sokat ledolgozott a hátrányából a nap második gyorsaságiján, ahol újra szorossá vált a küzdelem az utolsó dobogós helyért, mivel csak 7 másodperc választja el őket.
A 2019-es világbajnok Ott Tänak szörnyű napon van túl, mivel már az első szakaszon levált a gumi a Hyundai i20 WRC-je egyik felnijéről, aztán a második szakaszon is defektet kapott, és ez azért volt nagyon rossz hír, mert több pótkereke már nem volt. Bár a szakaszról még lejött, a verseny szervezői végül kizárták az etapon, mert közúti közlekedésre alkalmatlannak nyilvánították az autóját. Így Dani Sordo lépett előre az ötödik helyre, de a hátránya több mint egy perc Neuville mögött. Tänak kiesésével nagy lett a nyomás a spanyolon, hogy pontokat szerezzen a Hyundai számára a konstruktőri vb-n a Toyota által dominált versenyen.
A negyedik számú toyotás, Kacuta Takamoto egyre jobban belejött a vezetésbe, és feljött a hatodik helyre, de a hátránya két és fél perc Sordo mögött. Meglepetésre a hetedik helyen (és a WRC2 értékelés első helyén) a tavalyi Nyíregyháza-ralit fölényesen nyerő Andreas Mikkelsen áll egy R5-ös Skoda Fabia Evóval, megelőzve az M-Sport Ford egyetlen állva maradt versenyzőjét, Gus Greensmith-t, aki ismét lassú volt, de legalább biztonsággal végigért minden gyorsaságin.
Vasárnap visszatér Monte-Carlóba a mezőny Franciaországból, négy gyorsaságin összesen 54,5 km száguldás vár a mezőnyre, az utolsó szakaszon, a Power Stage-en szokás szerint bónusz pontokat kap az öt leggyorsabb versenyző.
Az állás az utolsó nap előtt:
1 |
RC1 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
Toyota Gazoo Racing WRT |
2h16m31.9s |
2 |
RC1 |
Elfyn Evans, S.Martin |
Toyota Gazoo Racing WRT |
13.0s |
3 |
RC1 |
Kalle Rovanpera, J.Halttunen |
56.8s |
|
4 |
RC1 |
Thierry Neuville, M.Wydaeghe |
Hyundai Shell Mobis WRT |
1m03.8s |
5 |
RC1 |
Dani Sordo, C.del Barrio |
Hyundai Shell Mobis WRT |
2m11.3s |
6 |
RC1 |
Takamoto Katsuta, D.Barritt |
Toyota Gazoo Racing WRT |
4m43.1s |
7 |
WRC2 |
Andreas Mikkelsen, O.Floene |
Toksport WRT |
5m22.7s |
8 |
RC1 |
Gus Greensmith, E.Edmondson |
M-Sport Ford WRT |
6m14.6s |
9 |
WRC2 |
Adrien Fourmaux, R.Jamoul |
M-Sport Ford WRT |
7m36.5s |
10 |
WRC2 |
Eric Camilli, F-X.Buresi |
Sports & You |
7m54.1s |