WRC
A belga szinte tökéletesen kezdett, 6,4 másodperccel vezetett a péntek után. Szombaton azonban - a szezon utolsó előtti fordulójának utolsó előtti napján - egy percen belül nem egy, hanem kétszer csúszott le a nedves fűre. Alighogy visszatért az aszfaltra az első megpördülésből a Beyond Borders szakaszon, Neuville ismét a füvön találta magát. A második kicsúszás különösen sok időbe került, mivel a Hyundai i20 N Rally1 Hybrid nehezen tudott kijönni egy betonozott vízelvezető árokból. Neuville ekkor közel 40 másodpercet veszített.
A belga hibáit kihasználva a Toyota sztárja, Sébastien Ogier vette át a vezetést péntek reggel óta először, de Ott Tänak a nyolcszoros világbajnok nyomában volt. „Elégedett vagyok a napommal. Végig nagyon szoros volt a küzdelem. A körülmények trükkösek voltak ma reggel, de elég egyenletes teljesítményt nyújtottunk. Ott nagyon gyors volt a nyitószakaszon reggel és délután is, és erre reagálnunk kellett, különösen ma délután, hogy visszaszerezzük az előnyünket. Az utolsó két szakaszon megpróbáltuk még jobban nyomni, de öt másodperc nem olyan nagy előny, így holnap is ugyanilyen megközelítésre lesz szükségünk. Eddig ez egy jó hétvége volt, és az autó jól működik, figyelembe véve, hogy ez az első aszfaltos ralink hat hónap óta. Ezekkel a helyezésekkel a szombati nap után felzárkózunk a gyártók bajnokságában, és holnap megpróbálunk újabb pontokat szerezni” – nyilatkozta Ogier szombat este.
Tänak, aki a nap első szakasza után rövid ideig vezetett Ogier előtt, két gyorsaságit nyert meg Ogier hármával szemben. Az észt 5,2 másodperccel van lemaradva a francia mögött a vasárnapi négyszakaszos finálé előtt. A mai nap eseményei egyre valószínűbbé tették, hogy a bajnokság sorsa csak a jövő hónapban a Japán-ralin dől majd el. A szombati ideiglenes pontok alapján Neuville nyolc pontot vesztett Ogier-hoz és hármat Elfyn Evanshöz képest, aki jelenleg 25,8 másodperc hátránnyal áll a harmadik helyen.
Ami döntő fontosságú, hogy Neuville öt pontot veszített Tänakkal – legközelebbi bajnoki riválisával – szemben is, pedig két ponttal kellene megelőznie az észtet, hogy bebiztosítsa a bajnoki címet ezen a hétvégén. „Csalódottság biztosan van bennem, de a rali még nem ért véget, és holnap egy izgalmas nap következik” – mondta Neuville. „Megfizettük a hibák árát. Egyértelműen hibáztunk a pályabejárás során az itiner felírásakor. Túl gyorsnak jelöltük azt a kanyart, és emiatt kicsit csalódott vagyok, de ez van.”
Kacuta Takamoto 52 másodperccel maradt le Neuville mögött az ötödik helyen, a japán pilóta ügyét nem segítette a kilencedik gyorsaságin kapott 16 másodperces időbüntetés. Egy virtuális sikánnál 8 km/h-val lépte túl a célsebességet, és emiatt km/h-ként 2 másodperc büntetést kapott. Hatodik helyen áll Kacuta csapattársa, Sami Pajari, míg az M-Sport Ford versenyzője, Grégoire Munster a nyolcadik helyen végzett.
Csalódást keltő nap volt ez Munster csapattársa, Adrien Fourmaux számára, aki a 10. szakasz után feladta a versenyt, mivel az első differenciálmű problémája veszélyeztette az autója kezelhetőségét, ami két kicsúszáshoz vezetett.
Nyikolaj Griazsin majdnem két perccel vezette a WRC2 kategóriát a cseh Filip Mareš előtt, Oliver Solberg – aki ezen a hétvégén nem szerezhet WRC2 pontokat – pedig a kilencedik helyen állt kettejük között.
Az állás szombat este:
1 Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 2h10m12.7s
2 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +5.2s
3 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +14.0s
4 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +39.8s
5 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1m31.8s
6 Sami Pajari/Enni Mälkönen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +2m07.3s
7 Grégoire Munster/Louis Louka (Ford Puma Rally1 HYBRID) +3m22.7s
8 Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Citroën C3 Rally2) +7m39.6s
9 Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +8m10.6s
10 Filip Mareš/Radovan Bucha (Toyota GR Yaris Rally2) +9m30.4s