kabrió

A nyitott autózás intenzív élménye

2016.11.19.

Az új Audi A5 Cabrio* premierjével immár teljes az A5 család új generációja. A nyitott középkategóriájú modell akár négy személy számára kínálja az élvezetes autózás intenzív élményét.

Az új Audi A5 Cabrio dizájnjának megalkotásakor a Coupé karcsú formáit vették alapul az Audi formatervezői. A hátsó ablak laposabb állásával erősíti e sportos fellépést, akárcsak a karosszéria rövid túlnyúlásai és a jellegzetes „powerdome” domborulattal kiformált, hosszú, egészen a sárvédőkbe nyúló motorházfedél. Az új Audi A5 Cabrio 47 milliméterrel haladja meg elődjéét.

A klasszikus stílusú vászontető tökéletes illeszkedéssel és hatékony szigetelésének köszönhetően kiváló aeroakusztikai tulajdonságokkal bizonyul meggyőzőnek. Új komfortnyitási funkciója nagyban megkönnyíti a szériafelszereltséget bővítő akusztikai vászontető kezelését: elegendő röviden meghúzni a kapcsolót, és a tető – 15 illetve 18 másodperc alatt – teljesen automatikusan nyílik és zárul, 50 kilométer/órás tempóig akár menet közben is.

Az új Audi A5 Cabrio karosszériaszerkezete a legszilárdabb a vetélytársak között, egyben piaci szegmensének legkönnyebb konstrukciója. Intelligens vegyes anyagfelhasználása és könnyűszerkezetes konstrukciója révén a tervezők további 40 százalékkal növelték az előd eleve tekintélyes torziós merevségét, ami az új kabrió agilis menettulajdonságainak is előnyére vált. Az új generáció akár 40 kilogrammal is könnyebb lehet a korábbinál, a 190 lóerős 2.0 TDI motorral szerelt, elsőkerék-hajtású Audi A5 Cabrio így mindössze 1690 kilogramm.

A szilárd tető hiányát a karosszéria kiegészítő merevítői és a megerősített küszöbök egyenlítik ki. A borulásos balesetek során fej-mellkas oldallégzsákok és automatikusan kiemelkedő alumíniumidomok növelik a bennülők biztonságát.

Az új Audi A5 Cabrio három motor választékával érkezik a piacra: egy 2.0 TFSI (185 kW/252 LE), egy 2.0 TDI (140 kW/190 LE) és egy 3.0 TDI (160 kW/218 LE). A piaci bevezetést követően, a későbbiekben egy 2.0 TFSI (140 kW/190 LE) és egy 3.0 TDI (210 kW/286 LE) egészíti majd ki a palettát. Az elődmodellhez képest a motorok teljesítménye max. 17 százalékkal növekedett, miközben üzemanyag-fogyasztásukat akár 22 százalékkal is csökkentették a tervezők. Mindegyik erőforrás sportos karakterrel és kulturált járással ötvözi magas fokú gazdaságosságát, ami különösen is érvényes a két hathengeres 3.0 TDI aggregátra.

Hatfokozatú manuális, hétfokozatú kettős tengelykapcsolós S tronic vagy nyolcfokozatú tiptronic – minden motorváltozathoz testre szabott erőátviteli technika áll rendelkezésre. Az új A5 Cabrio alapkivitelben elsőkerék-hajtással készül, opcióként pedig a quattro összkerékhajtás ultra technikájú, illetve állandó változatával is kapható. Utóbbi a 210 kilowattos (286 LE) 3.0 TDI esetében széria.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....
2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....
2025.01.26
A bevezetése óta már több mint 100.000 megrendelést adtak le az új Peugeot E-3008-asra. Figyelemre....
2025.01.26
A Toyota nyolcszoros világbajnoka szombaton ismét hibátlanul teljesített, tovább növelve előnyét a....