BMW

Nyitható tetővel is bemutatkozott a BMW M4

2014.04.04.

Az M3 kabrió utódja a kupéhoz hasonlóan háromliteres, 431 lóerős turbómotort kapott.


A BMW új nyitható tetejű sportautója az áprilisi New York-i Autószalonon ünnepli a világpremierjét, de az internetre már most felkerültek az első hivatalos fotók és információk. Az M4 kupéhoz képest a legnagyobb különbség természetesen az elektromosan mozgatható keménytető, amely 20 másodperc alatt tűntethető el a hátsó ülések mögött, legfeljebb 18 km/h-s sebesség mellett. Nyitott tetővel 220, zárttal 370 literes a csomagtartó, ami 10, illetve 20 literes javulás a régi M3 kabrióhoz képest.


 

A púpos motorháztető, az agresszíven formázott lökhárítók, a kiszélesített sárvédők és a különleges külső tükrök megegyeznek a kupén láthatókkal, és nem hiányzik az Air Curtain nyílás sem az első, és az Air Breather rések a hátsó tengely mögül - ezek a kerekek körül kialakuló légörvényeket semlegesítik. Ismerős lehet a belső tér is: a sportkormány nem változott, a feláras duplakuplungos váltó előválasztó karján az M GmbH ismert logója látható, a sportülésekbe felárért nyakfűtés rendelhető.

A sárvédők és a motorháztető alumíniumból, a kardántengely és a toronymerevítő szénszálas anyagból készül a tömegcsökkentés miatt. Ennek ellenére a kabrió üresen is 1750 kilogrammot nyom kézi váltóval, ami 253 kilogrammal több, mint a kupé tömege, bár elődjénél 60 kilogrammal így is könnyebb. A kupéénál nagyobb tömeg a szükséges merevítések, a tetőmozgató mechanizmus és a tető tömegéből adódik össze.

Természetesen a hajtáslánchoz nem nyúltak, így a kabrió mozgatásáról is az új fejlesztésű, közvetlen befecskendezéses soros hathengeres, háromliteres, új fejlesztésű turbómotor gondoskodik, amelynek legnagyobb teljesítménye 431 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 550 Nm. A nagyobb tömeg miatt a kabrió gyorsulása 0,3 másodperccel romlott a kupéhoz képest (automataváltóval 4,4, kézi váltóval 4,6 másodpercig tart), és az átlagfogyasztás is 0,3 literrel lett nagyobb (9,1 liter). Természetesen az elektronikusan leszabályozott 250 km/h-s végsebesség nem változott.

Az erő útra vitelében az aktív M differenciálmű és a speciális hangolású menetstabilizáló rendszer gondoskodik, amely M állásban még egy kis erőcsúsztatást is enged a sofőrnek, de ha komoly a megpördülés veszélye, akkor időben beavatkozik. Felárért többek között állítható keménységű lengéscsillapítás, karbon-kerémia féktárcsa, LED-es fényszóró és Head Up Display is rendelhető.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.03
Az MG Motor átütő sikert aratott a Román Nemzeti Szuper Szlalom és Elektromos Jármű Bajnokságban. ..
2024.05.03
Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka....
2024.05.03
Jól szerepelt a marrákesi futam időmérőjén a Hyundai magyar versenyzője. ..
2024.05.03
Salzburgban komoly konfliktusok forrása a parkolás – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.05.03
Visszatérnek a nosztalgiajáratok a fővárosba, ismét megjelennek az utakon és a vágányokon a....
2024.05.03
14 éves a Dacia legsikeresebb modellje, a világszerte szép karriert befutott Duster. Kipróbáltuk a....
2024.05.03
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.03
Noha a hazai jövedelmek reálértéke ismét felfelé ível, a kereslet növekedése az autópiacon ezt csak....
2024.05.03
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.03
A Nissan családi SUV-jának N-Trek változata a kalandvágyóbb családokat célozza meg. ..