BMW

Nyitható tetővel is bemutatkozott a BMW M4

2014.04.04.

Az M3 kabrió utódja a kupéhoz hasonlóan háromliteres, 431 lóerős turbómotort kapott.


A BMW új nyitható tetejű sportautója az áprilisi New York-i Autószalonon ünnepli a világpremierjét, de az internetre már most felkerültek az első hivatalos fotók és információk. Az M4 kupéhoz képest a legnagyobb különbség természetesen az elektromosan mozgatható keménytető, amely 20 másodperc alatt tűntethető el a hátsó ülések mögött, legfeljebb 18 km/h-s sebesség mellett. Nyitott tetővel 220, zárttal 370 literes a csomagtartó, ami 10, illetve 20 literes javulás a régi M3 kabrióhoz képest.


 

A púpos motorháztető, az agresszíven formázott lökhárítók, a kiszélesített sárvédők és a különleges külső tükrök megegyeznek a kupén láthatókkal, és nem hiányzik az Air Curtain nyílás sem az első, és az Air Breather rések a hátsó tengely mögül - ezek a kerekek körül kialakuló légörvényeket semlegesítik. Ismerős lehet a belső tér is: a sportkormány nem változott, a feláras duplakuplungos váltó előválasztó karján az M GmbH ismert logója látható, a sportülésekbe felárért nyakfűtés rendelhető.

A sárvédők és a motorháztető alumíniumból, a kardántengely és a toronymerevítő szénszálas anyagból készül a tömegcsökkentés miatt. Ennek ellenére a kabrió üresen is 1750 kilogrammot nyom kézi váltóval, ami 253 kilogrammal több, mint a kupé tömege, bár elődjénél 60 kilogrammal így is könnyebb. A kupéénál nagyobb tömeg a szükséges merevítések, a tetőmozgató mechanizmus és a tető tömegéből adódik össze.

Természetesen a hajtáslánchoz nem nyúltak, így a kabrió mozgatásáról is az új fejlesztésű, közvetlen befecskendezéses soros hathengeres, háromliteres, új fejlesztésű turbómotor gondoskodik, amelynek legnagyobb teljesítménye 431 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 550 Nm. A nagyobb tömeg miatt a kabrió gyorsulása 0,3 másodperccel romlott a kupéhoz képest (automataváltóval 4,4, kézi váltóval 4,6 másodpercig tart), és az átlagfogyasztás is 0,3 literrel lett nagyobb (9,1 liter). Természetesen az elektronikusan leszabályozott 250 km/h-s végsebesség nem változott.

Az erő útra vitelében az aktív M differenciálmű és a speciális hangolású menetstabilizáló rendszer gondoskodik, amely M állásban még egy kis erőcsúsztatást is enged a sofőrnek, de ha komoly a megpördülés veszélye, akkor időben beavatkozik. Felárért többek között állítható keménységű lengéscsillapítás, karbon-kerémia féktárcsa, LED-es fényszóró és Head Up Display is rendelhető.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.11
Az Egri Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki ittasan vezetve egy bejárati kapu....
2025.01.11
Három speciális kivitellel és egy kulcsfontosságú alkatrészpiaci fejlesztéssel bővíti a GR Yaris....
2025.01.11
A villanyautópiac fejlődése Németországban tavaly elmaradt a várakozásoktól. A szövetségi gépjármű-....
2025.01.11
Andy Cowell lett az átszervezett istálló új vezetője. ..
2025.01.11
A 2025-ös verseny első hetén csak Hiluxok nyertek szelektív szakaszokat. A Toyota dél-afrikai....
2025.01.11
Több tízezer Volkswagent és Skodát hívnak vissza Oroszországban azzal az indokkal, hogy az....
2025.01.10
A Datahouse adatai szerint 2024-ben 146 ezer 393 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2025.01.10
Három speciális kivitellel és egy kulcsfontosságú alkatrészpiaci fejlesztéssel bővíti a GR Yaris....
2025.01.10
Meghúzta a kocsija oldalát? Vagy valaki pusztán „brahiból” összekarcolta az autóját egy kulccsal?....
2025.01.10
Egy moldovai állampolgárságú férfit gyanúsít a rendőrség annak a vasárnapi balesetnek az okozásával....