BMW
A BMW új nyitható tetejű sportautója az áprilisi New York-i Autószalonon ünnepli a világpremierjét, de az internetre már most felkerültek az első hivatalos fotók és információk. Az M4 kupéhoz képest a legnagyobb különbség természetesen az elektromosan mozgatható keménytető, amely 20 másodperc alatt tűntethető el a hátsó ülések mögött, legfeljebb 18 km/h-s sebesség mellett. Nyitott tetővel 220, zárttal 370 literes a csomagtartó, ami 10, illetve 20 literes javulás a régi M3 kabrióhoz képest.
A púpos motorháztető, az agresszíven formázott lökhárítók, a kiszélesített sárvédők és a különleges külső tükrök megegyeznek a kupén láthatókkal, és nem hiányzik az Air Curtain nyílás sem az első, és az Air Breather rések a hátsó tengely mögül - ezek a kerekek körül kialakuló légörvényeket semlegesítik. Ismerős lehet a belső tér is: a sportkormány nem változott, a feláras duplakuplungos váltó előválasztó karján az M GmbH ismert logója látható, a sportülésekbe felárért nyakfűtés rendelhető.
A sárvédők és a motorháztető alumíniumból, a kardántengely és a toronymerevítő szénszálas anyagból készül a tömegcsökkentés miatt. Ennek ellenére a kabrió üresen is 1750 kilogrammot nyom kézi váltóval, ami 253 kilogrammal több, mint a kupé tömege, bár elődjénél 60 kilogrammal így is könnyebb. A kupéénál nagyobb tömeg a szükséges merevítések, a tetőmozgató mechanizmus és a tető tömegéből adódik össze.
Természetesen a hajtáslánchoz nem nyúltak, így a kabrió mozgatásáról is az új fejlesztésű, közvetlen befecskendezéses soros hathengeres, háromliteres, új fejlesztésű turbómotor gondoskodik, amelynek legnagyobb teljesítménye 431 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 550 Nm. A nagyobb tömeg miatt a kabrió gyorsulása 0,3 másodperccel romlott a kupéhoz képest (automataváltóval 4,4, kézi váltóval 4,6 másodpercig tart), és az átlagfogyasztás is 0,3 literrel lett nagyobb (9,1 liter). Természetesen az elektronikusan leszabályozott 250 km/h-s végsebesség nem változott.
Az erő útra vitelében az aktív M differenciálmű és a speciális hangolású menetstabilizáló rendszer gondoskodik, amely M állásban még egy kis erőcsúsztatást is enged a sofőrnek, de ha komoly a megpördülés veszélye, akkor időben beavatkozik. Felárért többek között állítható keménységű lengéscsillapítás, karbon-kerémia féktárcsa, LED-es fényszóró és Head Up Display is rendelhető.