Le Mans 24 órás futam

A Nürburgringen köszörülné ki a Le Mans-is csorbát a Toyota

2017.07.10.

A Le Mans-i 24 órás futamon az egész világ döbbenten nézte, ahogy a legesélyesebbnek tartott Toyota drámai körülmények között elveszítette a viadalt. Az akkori kudarcról a világelső autógyártó elnöke, Akio Toyota személyes hangvételű levélben emlékezett meg, a Toyota motorsport részlege pedig egy érzelmes, inspiráló videóval biztosította rajongóit arról, hogy továbbra is a győzelem a cél.

A lehetőség pedig e hétvégén adott a visszavágásra: a TOYOTA GAZOO Racing versenynaptárában a következő megmérettetés a Nürburgring 6 órás futam lesz, ahol a japán márka ismét kemény küzdelemre számít a Porsche autóival – mind a gyártói, mind az egyéni bajnokságban – és arra készül, hogy a újra nyerő formában álljon rajthoz.

A rendkívüli motorsport hagyományokkal rendelkező, a jövő technológiáinak a versenypályán történő megmérettetését a génjeiben hordozó Toyota 32,5 ponttal lemaradva másodikként szerepel a gyártók ranglistáján a Hosszútávú Világbajnokságon, míg a 8. rajtszámú TS050 HYBRID legénysége (Sébastien Buemi, Anthony Davidson és Kazuki Nakajima) 17 pontos hátránnyal a második helyen áll az egyéni bajnokságban, miután eddigi három futamukból kettőt megnyertek.

A 7. rajtszámú TS050 HYBRID pilótái Mike Conway és Kamui Kobayashi lesznek, akikhez a szezon hátralevő részében José María López csatlakozik. Le Mans-ban Stéphane Sarrazin volt a harmadik pilóta, José María pedig a 9. számú autóval versenyzett. Mindkét autó legénysége egyértelműen dobogós helyezésre tör a Nürburgringen, mivel ez még sosem jött össze a TOYOTA GAZOO Racing csapatnak azóta, hogy két évvel ezelőtt ez a versenypálya is felkerült a WEC helyszíneinek listájára.

Az 5,137 km hosszú nürburgringi pálya lassú és közepesen gyors kanyarokból épül fel, vagyis egészen másféle versenytechnikát igényel, mint a hosszú egyeneseiről és gyors fordulóiról ismert Le Mans. Ennek megfelelően a TS050 HYBRID nagy leszorító erőt biztosító beállítással lép pályára ezen a hétvégén, hogy a pilóták a lehető legnagyobb sebesség mellett is megfelelő tapadásra számíthassanak a kanyarokban. Ez az aerodinamikai csomag a szezonra engedélyezett két beállítás egyike, amely Silverstone-ban és Spa-ban már bebizonyította eredményességét. A versenyhétvége pénteken kezdődik egy 90 perces edzéssel, amit szombaton követ az időmérő. A futam, ahol az autók több mint 1000 kilométert teljesítenek majd, vasárnap 13:00 órakor indul.

A Le Mans óta eltelt heteket arra használtuk fel, hogy újra feltöltődjünk energiával, és tökéletesen felkészüljünk a még hátralévő hatórás futamokra – így a Nürburgringre is. Szeretnék köszönetet mondani szurkolóinknak, akik lelkesítő módon támogattak minket Le Mans-ban és utána is; minden erőnkkel azon leszünk, hogy ezt remek küzdelemmel háláljuk meg nekik a Nürburgringen. Izgalmas hétvégének nézünk elébe, ahol most először tapasztaljuk majd meg a Porsche nagy leszorító erejű aerodinamikai csomagjának hatékonyságát, így egyelőre nem tudhatjuk pontosan, mire számíthatunk. A célunk egyértelmű: szeretnénk a lehető legtöbb pontot begyűjteni, és megerősíteni pozíciónkat a világbajnokságon.” – fogalmaz Toshio Sato, a csapat elnöke.

A Toyota Gazoo Racing pilótái - Fotó: motorsport.com

“Nagyon motiváltak vagyunk, és készen állunk a versenyre. A Nürburgring remek pálya, amit már pályafutásom kezdete óta jól ismerek. Nem könnyű itt igazán jól autózni, és az időjárás is gyakran megnehezíti a dolgot, úgyhogy mindannyian kíváncsian várjuk a meteorológiai előrejelzést. Az elmúlt évben nem sikerült itt igazán jól teljesítenünk, de most mindent megteszünk azért, hogy megfordítsuk ezt a trendet.” – fogalmaz Sébastien Buemi (TS050 HYBRID #8):

“A célom egyértelműen a világbajnoki cím megszerzése. Le Mans után kicsit hátrébb csúsztunk a ranglistán, de még hat futam van hátra, úgyhogy jók az esélyeink – ráadásul már bebizonyosodott, hogy az autónk nagyon gyors. Nagyon szeretem a Nürburgringet, ami sokkal szorosabb és trükkösebb, mint Le Mans. Ráadásul ez egy nagy múltú pálya, ahol remek a hangulat és csodálatos a közönség.” – árulja el Anthony Davidson (TS050 HYBRID #8):

“Jól ismerem a Nürburgringet, és már nagyon várom a futamot. Jó esély ez arra, hogy értékes pontokat szerezzünk a csapatnak – és az idei szezonban éppen ez a célunk. Sébastien, Anthony és én jó helyen állunk az egyéni ranglistán, vagyis az itt szerzett pontok nekünk is sokat számíthatnak. Bízom benne, hogy sikerrel járunk.” – teszi hozzá Kazuki Nakajima (TS050 HYBRID #8)

A TOYOTA GAZOO Racing eddigi eredményei a Nürburgring 6 órás futamon

2015    #1: időmérő 5.; futam 5. #2: időmérő 6.; futam 6.

2016    #5: időmérő 6.; futam 5. #6: időmérő 5.; futam 6.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Már tizenegy útvonalon jár a Bicibus a fővárosban. A bécsi gyerekek szüleik kíséretében iskolabusz....
2024.05.01
Vádat emeltek egy kecskeméti férfi ellen, aki gépjárművezető oktatóként és vizsgabiztosként dolgozó....
2024.04.30
- A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) csaknem megtriplázza járatait, sűrűbben közlekednek a hajók....
2024.04.30
- A Bajáról Dombóvárra közlekedő személyvonat és egy személygépkocsi összeütközött kedden kora este....
2024.04.30
Egyre népesebb a holdmunkások járműparkja, pedig a feltételek kemények.  ..
2024.04.30
- Május elsején ismét elindulnak a Zselici csühögő erdei kisvasút Almamellék és Sasrét között....
2024.04.30
A BYD hírek szerint hibrid változatban is kínálni fogja az új pickupját, amellyel be akar törni a....
2024.04.30
Tizenkét ország 16 vaspapucsosa indul a május 1-jén a debreceni Perényi Pál Salakmotor Stadionban....
2024.04.30
A Porsche informatikai és folyamatfelügyeleti leányvállalata, az MHP egy központosított....
2024.04.30
Lébény régiójában, a sztráda főváros felé vezető oldalán történt a baleset. ..