mini
A motorsport rajongóit a Nürburgringen megrendezett 24-órás verseny tartotta lázban ezen a hétvégén, a szombat délután elrajtolt hagyománytisztelő megmérettetés azonban egy hasonlóan látványos betétprogramot is tartogatott: egy alig álcázott négykerekűt, az új MINI John Cooper Works GP prototípusát.
A kis hot hatch a Nürburgring legendás Nordschleife aszfaltcsíkján tartotta meg soron következő edzését, a sorozatgyártást megelőző finomhangolási folyamat részeként. És noha a modell 2020-as piaci premierjéig még rengeteg idő van hátra, a brit prémiummárka leendő élsportolója már most közel fél perccel gyorsabb köridőre volt képes a 20 kilométeres pályán, mint a közvetlen előde. A régi JCW GP 8 perc 23 másodperc alatt ért körbe, az új prototípusa pedig már 8 perc alatti köridőre volt képes – a sorozatgyártást megelőző tesztprogram pedig még közel sem ért véget.
A 2020-ban sorozatgyártásba kerülő újdonságból mindössze 3 000 példány lát majd napvilágot. 300 lóerős turbómotorjával, típus-specifikus futómű-technológiájával, súlyoptimalizált vázszerkezetével és finomhangolt aerodinamikai tulajdonságaival az új MINI John Cooper Works GP a legdurvább kisautó lesz a piacon. A kocsi tudását szélesre húzott légbeömlők, nagyméretű könnyűfém keréktárcsák, jellegzetes formanyelv és látványos tetőszárny nyomatékosítja – már a tesztprogram során viselt karosszériaálcázó fóliákon keresztül is.