elektromos autó
Novemberben, a Los Angeles-i Autószalonon mutatkozik majd be a nagyközönségnek a Volkswagen e-Golf ráncfelvarrás után változata. Bár várhatóan a külső is frissülni fog, a lényeges változások a lemezek alatt történnek. A Párizsi Autószalonon kiállított e-Golf Touch tanulmányautó technikája már a faceliftes autóé volt, de a külseje még a régit idézte.
Herbert Diess, a Volkswagen márka vezetője Párizsban elárulta, hogy az új változat egy töltéssel 300 kilométert tud majd megtenni, ami hatalmas előrelépés a mostani e-Golf 190 kilométeréhez képest. A nagyobb hatótáv annak köszönhető, hogy a 24,2 kilowattórás helyett 35,8 kilowattórás lítium-ion akkumulátorokat kapott a wolfsburgi villanyautó.
Nem csak a hatótávon javítottak, hanem a teljesítményen is. A mostani e-Golfot egy 115 lóerős villanymotor hajtja, az új változat motorja azonban 136 lóerős lesz, és persze nyomatékban is többet nyújt majd. Fejlettebb infotainment rendszert is kap az új e-Golf, ez lesz az első Volkswagen, amihez elérhető lesz a 7-es BMW által tavaly bevezetett gesztusvezérlés.
A Volkswagen számára egyre fontosabbak a villanyautók, amit a Párizsban leleplezett I.D. tanulmány is jelez. A Golf-méretű, de annál tágasabb családi kocsi akár 600 kilométert is el tud majd menni egy töltéssel, de a gyártása csak 2020-ban kezdődik, addig pedig a frissített e-Golfnak kell tartania a frontot.