gumiabroncs piac
„A legolcsóbb abroncsok szegmensében mért nagy növekedés mögött nem csupán az eladások megugrása áll, hanem gyártói oldalon az is hatást gyakorolt a statisztikákra, hogy az eddigiekben nem mért kínai importból származó eladásokat fokozatosan olyan márkák értékesítése váltotta fel, amelyek egy-egy nagyobb gyártóhoz tartoznak és így a hazai forgalomban könnyebben mérhetővé váltak” – mutat rá Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft ügyvezetője. „Ha több évre tekintünk vissza, elmondható, hogy az idei év első felében a magyar piac megközelítette a 2008-as szintet” – fűzi hozzá Rábai Dániel.
Csúszott a szezonkezdés, de utolérte magát a piac
A 2015-ös nyári szezon kezdetének a tavalyi évhez képest jelentős (2-3 hét) csúszása után a nyári hónapok kereskedői értékesítése a tavalyinál kedvezőbben alakult. A kereskedők enyhén növekvő értékesítésről számoltak be, nyári abroncs készleteik jellemzően az ilyenkor szokásos szintre csökkentek. „Az okok arra vezethetők vissza, hogy a reálbérek növekedése, a háztartások kiadásainak kedvező alakulása és a csökkenő benzinárak hatására növekvő üzemanyag-fogyasztás egyértelműen pozitív vásárlói környezetet teremt a gumiabroncs végfelhasználói piacon” – mutat rá a Continental Hungaria Kft. ügyvezetője.
A nyári abroncsoknál megugrott a középkategória
A nyári abroncsok tekintetében az idei év első felében a Budget szegmens 7,3 százalékkal, a Quality szegmens pedig 10,5 százalékkal bővült, miközben a Prémium szegmens 7,8 százalékos csökkenéssel zárta a félévet, így összességében 3,4 százalékkal nőtt a forgalom a gyártói oldalon. Ha a szegmenseken belüli kategóriákat vizsgáljuk, látható, hogy a kistehergépkocsi abroncsok kategóriája 4,9 százalékkal, a személyautó abroncsok kategóriája 3,2 százalékkal növekedett, míg a SUV kategória tartotta a tavalyi szintet.