Nissan GT-R
A GT-R-t 2007 decembere óta gyártják, viszont az R35 után már nem érkezik újabb modell a sorozatból. A piacacok többségéről már kivonták az autót - így az európairól is - az utolsó példány pedig 2025-ben fog legurulni a gyártósorról. A japán gyártó viszont nem azért fejezi be az egyik legendás szériájának gyártását, mert már ki van jelölve az utódja, hanem azért, mert erre kényszerítik.
A Top Gear-nek adott interjújában az autógyártó globális termékfőnöke, Pierre Loing elmagyarázta, hogy miért kell befejezniük a GT-R-szériát: "17 éve árusítjuk az autót és szívesen gyártanánk még 17 évig, de a szabályozó hatóságok folyamatos gondokat okoznak nekünk." A sportautót 2021 júliusában vonták ki Európából - az új zajszint-szabályozások bevezetését követően - az ausztrál piacról pedig már ezt megelőzően kivonták, mivel az autó nem felelt meg a szigorúbb oldalütközési teszteknek.
A legtöbb esetben amikor egy modell gyártása véget ér, az azt jelenti, hogy a "cseréje" már készen áll, és maximum egy éven belül megérkezik a legtöbb piacra. Az R35 esetében viszont ez sajnos nem így van. A GT-R gyártásának leállását követően a Nissannak nem lesz olyan autója, amely be tudná tölteni azt az űrt, amit a távozó sportautó hagy majd maga után.
Tavaly a 'Hyper Force' névre hallgató koncepcióautó egy teljesen elektromos elektromos R36-os piacra dobását helyezte kilátásba, viszont vissza kell emlékeznünk, hogy mennyi időbe telt a GT-R megjelenése. Az eredeti koncepciót még 2001-ben mutatták be, majd 2005-ben megérkezett a 'GT-R Proto', a sorozatgyártás viszont csak 2 évvel később, 2007-ben kezdődött meg.
2024 elején a Nissan programtervező igazgatója azt javasolta, hogy a következő GT-R-nak 2030-ra kell piacra kerülnie. A 'Hyper Force-ot' merész, viszont kézzelfogható álomnak nevezte, amelyet a tervek szerint az évtized végére mindenképp meg kell valósítaniuk. Ha minden jól megy a Nissannál, akkor a Z, valamint egy új Silvia mellé érkezhet a kínálatba, az új kupé.
A hónap elején a Nissan globális termékstratégiáért felelős alelnöke, Ivan Espinosa bejelentette, hogy megkezdődött a Silvia új generációjának tervezése, viszont a sorozatgyártását még nem engedélyezték a modellnek.
A szigorú szabályozások miatt egyébként több nagy teljesítményű jármű gyártását is leállították Európában. A folyamatosan szigorodó kiberbiztonsági törvények miatt elvesztettük a Toyota GR86-ot, a Subaru BRZ-t, a Porsche Boxstert és a Caymant is. A felsorolt modellek mellett a Mazda még az MX-5 Miata 2 literes motorját is visszavonta, így a roadster szerelmeseinek be kell érniük a kisebb, 1,5 literes motorral.
Az EU klímaváltozás ellen harcoló politikájának köszönhetően a szabályok folyamatosan szigorodnak majd a jövőben is, így a szórakoztató sportautók palettája egyre kisebb és kisebb lesz, ezért azt tanácsoljuk, hogy még most vegyék meg az álomautójukat, mielőtt túl késő lenne...