Nissan

A Nissan felfüggeszti a WEC programját

2015.08.08.

A japán csapat nem indul a következő futamon, hogy több ideje legyen tesztelni és fejleszteni a Le Mans-ban lassúnak bizonyult GT-R LM Nismo versenyautót.

A Nissan idén tért vissza Le Mans-ba és a WEC csúcskategóriájába, az LMP1-es osztályba a forradalmian új konstrukciójú, alapvetően elsőkerék-meghajtású GT-R LM Nismo versenyautóval. Az új technika azonban nem bizonyult versenyképesnek, az időmérő edzésen közel 20 másodperccel maradtak alul a kategória élmezőnyét jelentő Porschéktól és Audiktól. Mivel úgysem lett volna esélyük a győzelemre, úgy döntöttek, hogy a versenyen nem használják az erő felét adó hibrid rendszert, ami folyamatos fékproblémákhoz vezetett. Végül csak egy autó ért célba a háromból, sokszoros körhátrányban az élmezőnyhöz képest.

A Nissan most bejelentette, hogy nem indulnak el a WEC bajnokság következő versenyén, a Nürburgringen, hogy a kocsi tesztelésére koncentrálhassanak. „Inkább azoknak a technikai hibáknak a kijavítására koncentrálunk, amelyek megnehezítették a versenyünket Le Mans-ban” – áll a csapat hivatalos közleményében. Az, hogy a Nürburgring utáni idei futamokon még rajthoz állnak-e, attól függ, hogy haladnak a teszteléssel.

Versenyzők vagyunk, és versenyezni akarunk, de egyúttal versenyképesek is szeretnénk lenni. Ezért döntöttünk úgy, hogy folytatjuk a tesztprogramunkat, és felkészítjük a GT-R LM Nismo versenyautót arra az erős versenyre, ami rá vár a WEC csúcskategóriájában” – nyilatkozta Mijatani Szoicsi, a Nismo elnöke. „Amikor innovációt vezet be valaki, akkor nem szabad meghátrálni az első problémák felbukkanásakor, elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy legyűrjük a nehézségeket” – tette hozzá.

„Sok terület van, amin dolgoznunk kell, de elsősorban azon, hogy a lehető legjobb energia-visszanyerő rendszert kiválasszuk” – folytatta Ben Bowlby, a csapat technikai igazgatója. „A csapat keményen dolgozik a versenypályán, a szélcsatornában és a Nismo különböző létesítményeiben a világ minden részén azért, hogy leszállíthassuk azokat a fejlesztéseket, amelyekre tudjuk, hogy szükségünk van” – tette hozzá.

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.10.27
Minden út a Rimac és Porsche márkához vezet. Jó, van még néhány hiperszupergép, itt épp egy....
2021.10.27
A két dobozos típus nem más, mint a hasonló Opel, Peugeot, Citroen, és Toyota modellek....
2021.10.27
Műszaki mentés miatt teljes az útlezárás az M43-as autópálya Szeged felé vezető oldalán, Kövegy....
2021.10.27
A sárga Zonda C12S Prága közelében, egy kanyargós országúton csúszott az árokba. ..
2021.10.27
Több mint öt órán át tartott az oltás, mert az akkumulátor többször újra kigyulladt. ..
2021.10.27
Az egykori Issigonis féle Mini Morris homokfutó változata, a Moke jövő év elejétől már kizárólag....
2021.10.27
Elemzők által vártnál kisebb negyedéves nyereségről jelentett a Hyundai Motor Co. dél-koreai ....
2021.10.27
A HUMDA Zrt. Zöld Busz Mintaprojektben új, elektromos meghajtású csuklós busz tesztelésére nyílik....
2021.10.27
A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) minden utasnak a maszk viselését....
2021.10.27
Nyolc kategóriában lehet jelentkezni november 1. éjfélig a HUMDA Startup Programra, amelyet olyan....