tanulmány

Nissan BladeGlider – Rio de Janeiróban debütált a működő prototípus

2016.08.07.

Valóság lett a képzeletből, ahogy a Nissan kiállítási különlegességből teljesen működő prototípussá érlelte radikálisan új elvek alapján tervezett BladeGlider tanulmányát. A statikus tanulmányautóként először a 2013-as Tokiói Autószalonon bemutatott Nissan BladeGlider bepillantást engedett a Nissan elektromos autókra épülő zéró emissziós jövőképébe.

A Nissan egy mozgékony és energiatakarékos elektromos autót képzelt el, ami amellett, hogy a vezetés örömének új dimenzióit tárja fel, elektromos hajtásának és repülőgépek aerodinamikus formáit idéző kialakításának köszönhetően szinte teljesen hangtalanul siklik. Most, két évnyi tervezési és fejlesztési munka eredményeként a Nissan BladeGliderből izgalmas, valóságos tanulmányautó lett, ami jól szemlélteti, mire lehetnek képesek a csúcstechnológiát képviselő elektromos járművek. A BladeGlider egyben megtestesíti a Nissan „intelligens mobilitás” filozófiáját is,ami az autók használatát, hajtásrendszereit és a jövő társadalmába való integrációját fogalmazza újra, hogy az autók még nagyobb élményt nyújthassanak.

A demonstrációs modellek különleges kialakítású karosszériáját az optimális aerodinamikai tulajdonságok és a stabil kezelhetőség érdekében elöl keskenyebb, hátul szélesebb nyomtávval tervezték. A megemelt övvonalú, hátulról nyíló sirályszárnyas ajtók drámai hatást adnak minden egyes ki- és beszállásnak. Az esetleges borulások esetén is védelmet nyújtó beépített szerkezeti erősítéseknek köszönhetően a BladeGlider a nyitott karosszériájú versenyautók által nyújtott élményt a sportkupék biztonságával ötvözi.

A vezetőülés nyílhegy formában, a két kiemelkedően nagy lábteret adó utasülés között, valamivel azok előtt helyezkedik el. Az egybefüggő, keret nélküli szélvédő teljes kilátást biztosít az autó minden utasának. A Bladeglider szinte minden funkciója a kormánykerékről vezérelhető, ami szerves egységet alkot az autó sebességét, töltöttségi állapotát, az aktuális regenerációs üzemmódot és nyomatékelosztást is mutató központi kijelzővel. A központi kijelző mellett két kisebb képernyő is helyet kapott, ezek az első kerekek mögött felszerelt, oldalra-hátrafelé néző kamerák képét mutatják. Az ajtókra szerelt visszapillantó tükrök helyett alkalmazott képernyős rendszer is javítja a BladeGlider aerodinamikai jellemzőit. Az autót hátramenetbe kapcsolva a két képernyő átvált a bukókeret hátsó részén elhelyezett kamerák képére, hogy segítse a tolatási manővereket.

Az BladeGlider hajtása 100 százalékban elektromos, különleges teljesítményét a Nissan technológiai partnereként közreműködő Williams Advanced Engineering akkumulátor- és motortechnológiájának köszönheti. A demonstrációs modellek végsebessége meghaladja a 190 km/h-t, és kevesebb mint 5 mp alatt gyorsulnak álló helyzetből 100 km/h-ra.  A hátsó kerekeket két, egyenként 130 kW-os villanymotor hajtja. A nyomatékelosztást alkalmazó hajtásrendszer még tovább javítja az autó kezelhetőségét azzal, hogy ideális arányban osztja szét a hajtott kerekekre jutó nyomaték nagyságát  A nyomatékelosztó rendszer automatikusan nagyobb nyomatékot juttat az ívkülső kerekekre, ha alulkormányozottságot észlel. A rendszert nem arra tervezték, hogy átvegye az irányítást, hanem hogy hozzáadjon a vezetés élményéhez, amit háromféle beállítással – kikapcsolt, agilis, illetve drift üzemmód – segít elő. Az autót egy nagy teljesítményű, öt modulból álló, 220 kW-os lítiumion-akkumulátor látja el energiával. Az akkumulátor és a villanymotorok hűtésére egyedi megoldásokat dolgoztak ki.

„Ezekben a prototípusokban is megnyilvánul a Nissan szándéka, hogy a vezetési élményt a környezettudatossággal ötvöző Intelligens Mobilitás filozófiáját még jobban kiterjessze. A Nissan hisz abban, hogy a zéró emissziós jövő kedvez azoknak is, akik élményt keresnek az autózásban, és ezt a BladeGlider tökéletesen szemlélteti. Ez egy igazi benzinvérűeknek való elektromos autó.” – mondta el Daniele Schillaci, a Nissan Motor Co. globális marketingért és értékesítésekért felelős alelnöke.

A BladeGlider belső kialakítása is sportos jellegét tükrözi, így mindegyik ülést négypontos biztonsági övvel látták el. Az ülések kiváló oldaltartást és lábtámaszt biztosítanak a vezetőnek és utasainak is. Az ülések emellett kellemes tapintású, textil-epoxigyanta bevonatot kaptak. Ez az erős, jól tapadó felület kényelmesen, de meglehetősen szilárdan tartja a benne ülőket. A prototípusok kétféle fényezéssel – Cyber Green és Stealth Orange – készültek. Ugyanezek a színek láthatóak ezüst színű fényvisszaverő anyaggal szegélyezve az üléstámlák felső részén, szembeötlő, sportos stílust kölcsönözve az autónak. Az ülések alsó része fekete, mintázott felületű anyagból készült, az ülőlapot zöld és narancssárga sávok szegélyezik.

A Nissan két BladeGlidert mutat be augusztusban Rio de Janeiróban. Az egyik statikus bemutatóautóként tekinthető majd meg az Olimpiai Parkban, míg a másik a sajtó képviselőit és a gyártó vendégeit viszi dinamikus próbautakra.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....