autósport

A Nissan 300 km/óránál gyorsabb elektromos autót épít Le Mans-ra

2013.06.24.

A Nissan bemutatta az úttörő és innovatív ZEOD RC-t - a világ leggyorsabb elektromos meghajtású versenyautóját, amelynek végsebessége meghaladja a 300 km/órát is. A ZEOD RC-t (Zero Emission On Demand Racing Car) a vállalat először a jövő évi 24 órás Le Mans-i futamon indítja.

Az elektromos országúti járművek fejlesztésében élen járó Nissan az új elektromos hajtáslánc különböző változatait teszteli, mielőtt visszatérne a világ legrangosabb állóképességi versenyének LM P1 osztályába, hogy - reményei szerint - megszerezze a végső győzelmet.
Carlos Ghosn, a Nissan elnök-vezérigazgatója februárban jelentette be Japánban, hogy az ACO (Automobile Club de l'Ouest) felkérte a Nissant a 2014-es Le Mans-i 24 órás versenyen való részvételre. A Nissan autója az ACO 56-os bokszában, az új és innovatív technológiákat felvonultató autók számára fenntartott rajthelyen indulhat.
A Nissan/Nismo Japánból, Európából és az Amerikai Egyesült Államokból toborozott tagokat a Nissan ZEOD RC tervezőcsapatába, amelyet a Nissan újonnan kinevezett, motorsport-innovációért felelős igazgatója, Ben Bowlby vezet, aki 2012-ben már a Nissan DeltaWing programon is dolgozott.

„A Nissan ZEOD RC az országúti Nissan Leaf és a Leaf RC versenyautó-prototípus után logikusan következő lépés. A ZEAD RC program keretében kifejlesztett technológiákat beépítjük a Nissan jövőbeli országúti modelljeibe.
Andy Palmer

„A Nissan globális vezető pozíciót szerzett a zéró emissziós járműtechnológia terén, és a Nissan ZEOD RC-t a világ legkeményebb állóképességi versenyén indítva szeretnénk továbbfejleszteni ezeket a technológiákat. A ZEOD RC az LM P1 osztályban indított hajtásláncunk kísérleti platformjaként szolgál" - mondta Andy Palmer, a Nissan Motor Company Limited ügyvezető alelnöke és ügyvezető bizottsági tagja.
A Nissan ZEOD RC első tesztjei idén nyáron kezdődnek.

A 2010-ben bemutatott Nissan Leaf a világ legnagyobb számban forgalmazott elektromos autója lett. A Leaf 2010-ben elnyerte a Green Car Vision díjat, 2011-ben mind az Év autója Európában díjat, mind az Év autója a világban díjat megszerezte, 2011-ben és 2012-ben pedig Japánban is az Év autójának választották. A Nissan 2011-ben mutatta be az országúti változat 107 lóerős elektromos motorját használó versenyautó-prototípust, a Nissan Leaf RC-t. Bár a jelenlegi akkumulátortechnológia felhasználásával még nem építhető olyan autó, amely egy teljes Le Mans-i futamot pusztán elektromos hajtással teljesítene, Ben Bowlby, a Nissan ZEOD RC tervezője szerint az autó fejlesztése jelentős lépés a jövő elektromos hajtású versenyautói felé.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....