hiperautó
Két évvel a Genfi Autószalonra időzített világpremier után végre a végleges, szériaérett változata is bemutatkozott a Jeskónak. Mindössze 125 példány gyártását tervezi a Koenigsegg a kibővített, 10 ezer négyzetméteres gyárában, az autók ára adók nélkül is 970 millió forint lesz.
Az Agera utódját egy ikerturbós, ötliteres, alumínium V8-as motor mozgatja, amely normál 95-ös benzinnel 1280, E85-tel (etanol) viszont 1600 lóerőt képes leadni, utóbbi esetben a nyomaték 1600 Nm. Mivel az autó tömege mindössze 1400 kg, egy lóerőnek egy kilónál kevesebbet kell mozgatnia, még a sofőrrel együtt is.
A teljesen új alapokra épített Jesko több mint 1000 kg leszorítóerőt tud termelni, az Absolut nevű csúcsváltozatának a végsebessége állítólag több mint 480 km/h lesz. De talán még a motornál is figyelemreméltóbb a kilencfokozatú, hét nedves, többtárcsás kuplungot tartalmazó sebességváltó, amely mindössze 90 kg-ot nyom, és egy váltáshoz csak 20 ezredmásodpercre van szüksége, ami rekord az utcai autók között.
További érdekesség a kormányon lévő kijelző, amely a kormány elfordításakor is mindig vízszintesen írja ki a vezető számára az információkat.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!