elektromos teherautó
A korábbi bejelentést megfejelve a Nikola Motors egyre közelebb került a gyártás megkezdeséhez. A startup cég december elején egy Salt Lake Cityben rendezett esemény keretein belül mutatta be teljes pompájában a One-t, ami élőben is annyira meggyőző, mint a terveken.
A Nikola One igazán vakmerő vállalkozásnak bizonyul a teherszállítás jövőjét illetően. Habár eredetileg gázturbinás áramfejlesztők szerepeltek a terveken, de augusztusban hidrogén üzemanyagcellára módosították. A kamionnal egy időben jelentették be hidrogén-töltőállomások telepítését Észak-Amerikában. Hatótávja 1200 és 2000 km közötti, a hat elektromos motor 1000 lóerő nyomatékra képes, a hidrogén fogyasztás pedig várhatóan 11.7 liter 100 kilométeren.
A lízing program keretein belül bejelentésre került az igen csak jól hangzó korlátlan üzemanyag-fogyasztás és a 72 hónapos garanciális javítás is, habár az üzemanyagtöltő-állomások hiánya kissé problematikussá teheti a megállapodást. A cég elképzelése szerint 2020-ra 50 hidrogén-töltőállomás hálózat fog kiépülni szerte az Egyesült Államok területén.
A kérdőjelek ellenére nagy az érdeklődés, ugyanis a Nikola állítása szerint három milliárd dollár értékben történtek eddig foglalások. 2017 elején várható a gyártás megkezdéséről a végleges bejelentés, a töltőállomások telepítését pedig 2018 januárjára tűzték ki.
(miferfiak.hu)http://miferfiak.hu/