WRC
Thierry Neuville pénteken egy nagy lépést tett a vb-cím felé azzal, hogy a toyotás riválisát, Sébastien Ogier-t és csapattársát, Ott Tänakot is megelőzve átvette a vezetést a Közép-Európa-ralin. A belga 6,4 másodperces előnnyel érkezett meg a péntek esti pihenőre Ogier előtt, és 7,8 másodperces előnnyel a harmadik helyen álló Tänak előtt. A trükkös csehországi aszfaltos szakaszok után a mezőny péntek este a németországi Bad Griesbach melletti szervizpark felé vette az irányt.
A Toyota sztárja, Ogier a csütörtöki első gyorsaságik után még vezette a tabellát, de a nyolcszoros világbajnok a mai harmadik szakasz (Šumavské Hoštice) után Neuville mögé csúszott, és nem segítette, hogy a csúszós, levelekkel borított, részben nedves utakon néhányszor kicsit szélesen vett egy-egy kanyart. Bár végig szoros volt a verseny, a francia elismerte, hogy egyszerűen „nem volt elég gyors”, mivel a nap végén Neuville mögött végzett.
Neuville és navigátora, Martijn Wydaeghe egy újabb lépéssel közelebb került az első világbajnoki címéhez. Két ponttal kell megelőzniük Tänakot, miközben legfeljebb 10 pontot veszthetnek Ogier-hez és 15-öt Evanshöz képest, hogy megszerezzék a vb-címet ezen az utolsó előtti fordulóban, amely vasárnap ér véget. Már a csütörtöki szuperspeciálon megijesztette Neuville a rajongóit azzal, hogy egy lassítóban lebontotta az autója jobb első sárvédőjét, amivel aero-teljesítményt is vesztett. Mivel nem volt szerviz, péntek estig ilyen autóval kellett harcolnia a belgának, de ez végül nem jelentett komoly hátrányt számára. Fontosabb volt, hogy elsőként rajtolhatott minden szakaszon, ami – a murvával ellentétben – előnyt jelentett számára.
„Boldog vagyok, hogy befejeztük a napot” – mondta Neuville. „Könnyű hibázni, és tudtam, hogy csak az a fontos, hogy a végére érjünk. Eléggé csúszós volt [az utolsó szakaszon], így biztosra mentünk és átjutottunk. Kihívást jelentett a köd, a sok tapadásváltozás és meglepetés az út során, de úgy gondolom, hogy ez egy jó nap volt számunkra, és örülök, hogy túlvagyunk rajta. Ma este vezetjük az összesített versenyt, de a rali még hosszú, és a küzdelem kemény, úgyhogy meglátjuk, hogyan alakul a hátralévő két nap. A szombat más lesz, másféle szakaszokkal. Ha jó az érzés, akkor tartani fogjuk a jó ritmust. Ha nem, akkor néhány helyen óvatosabbnak kell lennünk” – tette hozzá.
Bár az, hogy két autója is az első háromban van, jó előjel a Hyundai számára, a koreai márkán nagy a nyomás, hogy megszilárdítsa első helyét a gyártók világbajnokságában, miután Andreas Mikkelsen összetörte a harmadik i20 N-t az ötödik szakaszon. A norvég kisodródott egy csúszós balkanyarban, és egy kerítésoszlopnak ütközött, ami súlyos károkat okozott a versenyautója orrán.
Mindössze 15,1 másodperc választotta el az élen álló kvartettet, Elfyn Evans végzett a negyedik helyen, 7,3 másodperccel Tänak mögött. A walesi egyetlen szakaszgyőzelmet aratott, akárcsak a másik Toyota-pilóta, az egy verseny kihagyás után visszatérő Kacuta Takamoto, aki 23,5 másodperccel maradt le tőle az ötödik helyen.
Sami Pajari első aszfaltos Rally1-es szereplését egy hibridprobléma kissé megnehezítette, a finn túlélt néhány necces pillanatot, és a legjobb hat közé került a fehér „privát” Toyotával. Adrien Fourmaux szintén hibrid hajtás nélkül maradt a Fordban, ami a beállítási problémákkal súlyosbítva a hetedik helyre szorította a franciát.
Grégoire Munster nyolcadik lett a másik Forddal, míg a Rally2-ben induló Nikolay Gryazin és Oliver Solberg egészítette ki a top 10-et egészítette ki. Szombaton hat szakasz vár a mezőnyre, a pályák Németországot és Ausztriát is érintik. Az utolsó előtti nap össztávja 123,46 km lesz.
Az állás péntek este:
1 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) 1ó04p40.0mp
2 Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +6.4mp
3 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +7.8mp
4 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +15.1mp
5 Kacuta Takamoto/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +38.6mp
6 Sami Pajari/Enni Mälkönen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1p28.2mp
7 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Puma Rally1 HYBRID) +1p33.4mp
8 Grégoire Munster/Louis Louka (Ford Puma Rally1 HYBRID) +2p27.4mp
9 Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Citroën C3 Rally2) +3p53.3mp
10 Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +3p56.4mp
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!