WRC
Thierry Neuville szombat este még 6,4 másodperc hátrányban volt az összetettben, de vasárnap ledolgozta hátrányát, mivel mind a négy gyorsaságit megnyerte, az utolsó, bónusz pontokért zajló Power Stage-en mindössze 0,016 másodperc különbséggel verte Sébastien Ogier-t. Neuville, aki a több mint 300 kilométer össztávú szezonnyitót végül 12,6 másodpercelőnnyel nyerte meg, a maximális 30 ponttal távozhat Monte-Carlóból. Ez nagy elégtétel lehet neki azok után, hogy tavaly mindössze 2,2 másodperc különbséggel kapott itt ki Ogier-től, és lett második.
Ogier-nek vasárnap újdonsült csapattársával, Elfyn Evansszel kellett megküzdenie a második helyért, végül mindössze 1,7 másodperccel végzett előtte. Mindkét versenyző első futamát teljesítette a Toyotával, így nekik még az autóval is össze kellett szokniuk, ellentétben Neuville-lel, aki már régóta a Hyundai-nál versenyez.
„Az volt a cél, hogy megnyerjük ezt a ralit, hogy visszavágjunk a tavalyi vereségért, ami sikerült, így most nagyon jól érezzük magunkat. Ezért a sikerért már régóta küzdöttünk, a Monte-Carlo-rali az egyik legnagyobb presztízsű verseny a naptárban, amit minden raliversenyző legalább egyszer meg akar nyerni. Hihetetlen, hogy így kezdtük a szezont.”
Neuville már csütörtökön, a két éjszakai gyorsaságin magához ragadta a vezetést, de aztán pénteken és szombaton a Toyoták álltak az élre, a belga csak vasárnap tudta visszaszerezni az első helyet. Teljesen megérdemelt a győzelme, mivel a 16 gyorsaságiból 9-en ő volt a leggyorsabb.
Ogier a hetedik győzelmére hajtott a Monte-Carlo-ralin, és nem sokkal maradt le róla. Így is elégedetten nyilatkozott a célban, elmondása szerint még nem tudta kihasználni teljesen a Toyota Yaris WRC-ben rejlő potenciált. A szombaton még első Evans vasárnap már nem tudta tartani Neuville és Ogier tempóját, így meg kellett elégednie a harmadik hellyel.
Esapekka Lappi új csapatával, az M-Sporttal lett a negyedik, Malcolm Wilson alakulata ezzel egy rekordot is beállított, ugyanis az elmúlt 250 világbajnoki verseny mindegyikén szereztek pontot, kezdve a 2002-es Monte-Carlo-ralival. Lappi ftöbb mint 3 perccel volt lemaradva az összetettben, de egy perccel így is megelőzte a Toyota új igazolását, a mindössze 19 éves Kalle Rovanperät, aki az ötödik hellyel karrierje legjobb eredményét állította be.
Sébastien Loeb lett a hatodik, a kilencszeres világbajnok érthetően csalódott volt a célban, hiszen korábban már hétszer tudott győzni Monte-Carlóban. Vasárnap a rossz gumiválasztás miatt kopott abroncsokon kellett mennie, egyszer le is csúszott az útról a Hyundai-jal.
Kacuta Takamoto a negyedik számú Toyotával a hetedik helyen ért célba, a fiatal japánnak szintén ez élete legjobb helyezése. A nyolcadik helyen Teemu Suninen végzett, a finn fordosnak nagyon hátulról kellett visszakapaszkodnia, mivel csütörtökön váltóprobléma miatt megállt alatta az új festésű, kék-fehér Fiesta WRC.
A legjobb 10-be még két R5-ös autó, Eric Camilli Fordja és Mads Ostberg Citroenje fért be, ők lettek a WRC3 és a WRC2 kategóriák győztesei.
A világbajnokság következő versenyét Svédországban rendezik február közepén, ahol már Jari-Matti Latvala is indulni fog egy privát Toyotával.
Végeredmény, Monte-Carlo-rali
1. T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) 3:10:57.6
2. S. Ogier / J. Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +12.6
3. E. Evans / S. Martin (Toyota Yaris WRC) +14.3
4. E. Lappi / J. Ferm (Ford Fiesta WRC) +3:09.0
5. K. Rovanperä / J. Halttunen (Toyota Yaris WRC) +4:17.2
6. S. Loeb / D. Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) +5:04.7
7. T. Katsuta / D. Barritt (Toyota Yaris WRC) +11:27.9
8. T. Suninen / J. Lehtinen (Ford Fiesta WRC) +13:30.4
9. E. Camilli / F.X. Buresi (Citroën C3 R5) +13:42.2
10. M. Østberg / T. Eriksen (Citroën C3 R5) +14:21.8