német autóipar
A kevés dízel ellenes válaszadóval szemben áll a válaszadók több mint egyharmada, akik szerint a dízelmotorok és azok károsanyag-kibocsátása közel sem ér annyit, amennyit foglalkoznak vele.
Tagesspiegel
GfK piackutató mindemellett azt is kiderítette, hogy a válaszadók 30%-a a távolsági tömegközlekedés fejlesztését, a kerékpárutak bővítését és az elektromobilitásra fordított összegek növelését tartaná helyesnek.
Kissé meglepő, de még a jelentős, 500 000 lakosnál nagyobb városok lakóinak is mindössze 19%-a ért egyet a következő kijelentéssel: „Ha egy tiszta technológiai megoldás nem áll rendelkezésre, akkor szükség lehet a dízelmotorral hajtott autók kitiltására.” Kisebb városokban mindössze 11% ért egyet, míg Kelet-Németországban átlagosan 10% érzi úgy, hogy a dízel autók kitiltása megoldás lehet.
The Local
A kelet-németeket úgy tűnik, kissé idegesíti a dízelmotorok körül kialakult hisztéria: 43% erős túlzásnak érzi, ahogy a problémát kezelik. Ugyanakkor a fiatalok keleten és nyugaton is az elektromobilitás hívei, egyértelműen ez a generáció szeretne minél előbb elektromos autóval és elektromos erőforrással hajtott tömegközlekedési eszközökkel utazni.