Németország

A német kormány elképesztő összeget szán a hidrogénhajtás fejlesztésére

2021.05.01.

Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter 575 milliárd forintnak megfelelő központi támogatási programmal kívánja felgyorsítani a technológia fejlesztését Németországban.

A projekt megvalósíthatósági tanulmánya a következő hónapokban készül el a miniszter tájékoztatása szerint. A projekt irányítására "háromjegyű milliós" beruházási összeggel létesítenek ITZ innovációs és technológiai központot (Innovations- und Technologiezentrum Wasserstofftechnologie), amelynek helyszínére a kiválasztás utolsó körében három pályázó esélyes: a szászországi Chemnitz, a bajorországi Pfeffenhausen és Duisburg Észak-Rajna-Vesztfáliában.

Chemnitzben jelenleg a járműtechnológiában alkalmazható üzemanyagcellák fejlesztése van folyamatban, Pfefferhausenben a hidrogén-cseppfolyósító technológiai fejlesztésen van a kutatási hangsúly, Duisburgban pedig az üzemanyagcellás meghajtási láncok fejlesztését végzik közúti és kötöttpályás, valamint vízi és légiközlekedési alkalmazási területekhez. Összesen 15 pályázat érkezett az ITZ központ létesítésére.

Scheuer megerősítette ugyanakkor, hogy nem kizárólag az akkumulátor hajtásos elektromos autókban látja a jövő közlekedési eszközét, hanem a hidrogénüzemű üzemanyagcellás, valamint a szintetikus üzemanyaggal hajtott belsőégésű motoros járművekben is. A minisztériumnak 1,6 milliárd eurós (575 milliárd forintos) keret áll a rendelkezésére a hidrogénhajtású technológiai fejlesztések finanszírozására - mondta.

A fejlesztés magas költségeit ért kritikákról szólva a miniszter megjegyezte, hogy a hidrogénhajtás fejlesztése nem "hab a tortán" az energiapolitikai váltásban, hanem sokkal inkább alapkutatásnak tekintendő. Idézte egyúttal a kormány gazdasági tanácsadói körét alkotó "Bölcsek" tanácsa egyik tagját, Veronika Grimm professzort is, aki szintén fontosnak tartja többféle lehetséges technológia egyidejű fejlesztését. Az akkumulátoros és az üzemanyagcellás meghajtás ugyanis nem vagy-vagy viszonyban van egymással, és amelyik jelenleg kevésbé hatékonynak tűnik annak a jövőben más téren lehetnek előnyei - mondta.

Az autóipar már hosszabb ideje foglalkozik az üzemanyagcellás fejlesztésekkel, és újabban már az árammal vízből és szén-dioxidból előállított szintetikus üzemanyagok fejlesztésével is. A szintetikus üzemanyagokat természetesen ökológiai megfontolásból megújuló forrásból származó elektromos árammal állítanák elő. A szintetikus üzemanyagok így lehetővé tennék a belsőégésű motorok további használatát fosszilis energiahordozók nélkül. Ami nem lényegtelen szempont már csak azért sem, mert Németországban sok ezer munkahely függ a belsőégésű motorok ipari hátterétől.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

Forrás: 
MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
23 ország szakértői döntöttek az év autójáról.   ..
2025.01.15
Idén eddig huszonhárman haltak meg közlekedési balesetben az utakon - közölte az Országos Rendőr-....
2025.01.15
Gilyén Krisztián a Bükk Aqua Audival képviseli a magyar színeket. ..
2025.01.15
Erős évet zárt az AutoWallis Csoport 2024-ben, miután a cégcsoport által eladott gépjárművek száma....
2025.01.15
A brit What car? magazin időről-időre kutatást végez a használtpiacon, hogy egy-egy kategóriában....
2025.01.15
Halálra gázolt a villamos egy férfit keddről szerdára virradó éjszaka a IX. kerületi Gubacsi úton,....
2025.01.15
10 éves Sportage kulcsa került a karácsonyfa alá   ..
2025.01.15
2025-ben a Renault 5 E-Tech electric és az Alpine A290 lett az Év Autója. Az eredményt az európai....
2025.01.15
Gőzerővel zajlik a Forma–1-es versenypályánk megújulása. A Hungaroring a napokban helyzetjelentést....
2025.01.15
Összeütközött két személyautó és egy kisbusz Székesfehérváron, a Kadocsa utcában, azaz a 7-es főút....