München
Az ADAC közúti segélyszolgálatának tavaly kevesebb hívása volt az enyhe tél miatt. Jelentősen megszaporodtak azonban az elektromos autók meghibásodásai – jelentette be a szövetség kedden Münchenben: 2022-ben 52 ezer meghibásodott elektromos és hibrid járműről kellett gondoskodniuk a hibasegítőknek. Itt még jóval 50 százalék feletti az indítóakkumulátor meghibásodások aránya.
A Német Autóklub honlapja. Képernyőfotó.
Az ADAC most gyakorlati teszt keretében teszteli a mobil gyorstöltők alkalmasságát üres akkumulátoros autók töltésére. "Az elektromos járművek számának gyors növekedése és a sok elektromos autó akkumulátorkezelésének gyengeségei miatt, amelyek ma is léteznek, a klub a meghibásodások számának jelentős növekedésére számít."
A Szövetségi Közlekedési Hatóság adatai szerint 2022 végén jó egymillió teljesen elektromos autó és 865 000 plug-in hibrid közlekedett Németországban – ezek többségét az elmúlt három évben újonnan regisztrálták.
2022-ben összesen több mint 3,41 millió alkalommal hívták az ADAC üzemzavari segélyszolgálatát. Ez csaknem 80 000 küldetéssel kevesebb, mint az előző évben. "A meghibásodások leggyakoribb oka továbbra is a hibás akkumulátor (43 százalék), ezt követi a motor károsodása csaknem 24 százalékban" - közölte a klub. A 21 millió egyesületi tag számára a segítséget a tagdíj fedezi.
A júniusban országosan kiépült ADAC kerékpáros meghibásodás szolgálata év végéig 5500 hibás kerékpárt javított a helyszínen. "A leggyakoribb ok itt a klasszikus gumiabroncsok kilukadása." Az összes meghibásodás 12 százalékát már digitálisan jelentik az ADAC közúti segélyszolgálatán keresztül.