maszk
Az új igénynek megy elébe a Mask Me projekt, amelynek elindítója a Torino Design. Az a cég, amely hagyományosan olyan meghatározó autómárkák stílusteremtő partnere, mint a Ferrari, a BMW, az FCA, a McLaren és a Tata (hogy csak néhányat említsünk).
A rendkívüli helyzet azonban rendkívüli ötleteket is követel. A Torino Design most olyan - személyre szabott - védőmaszkokkal állt elő, amelyek külső felületükön viselőjük arcának rejtett részét ábrázolják. Néhány prototípus már elkészült és bemutatták őket Piemont régió hatóságainak. A gyártás a tartomány textilfeldolgozó üzemeiben indul majd meg.
Az ötlet egyébként jóval azelőtt született, hogy a koronavírus járvány rátört volna Olaszországra. „Január 20-án Wuhanban jártam, ahol részt vettem egy üzleti találkozón. Mindenki maszkban volt. Húsz-huszonöt olyan partnerrel találkoztam, akiket korábban sohasem láttam, és eltakart arcuk miatt a jövőben sem fogom soha felismerni őket” – magyarázza Roberto Piatti, a Torino Design alapítója. „Innen jött az ötlet, hogy ha a maszkon láthatnánk az arcok eltakart részét, az emberek felismerhetőkké válnának. Ráadásul a maszkviselet nem riasztaná, idegenítené el az embereket, hanem érzelmeket csempészne a rideg hétköznapokba.”
"Egyszerű, de elképesztően jó ötletnek” minősítette az félarcképes maszkviseletet a tartományi tanács illetékese. Közölte: az emberi vonásoknak a maszkon történő megjelenítésének pozitív pszichológiai hozadéka van, emellett kifejezetten jót tesz a társadalmi érintkezés fenntartásának a mindennapi életben. Ez a módszer ráadásul segíthetne bizonyos technológiai típusú problémák áthidalásában is. Páldául azon biztonsági rendszerek esetében, amelyeket a legfejlettebb okostelefonokba beépítve arcfelismerést igényelnek.