elektromos átállás

Nem lesz már értelme németországi munkában gondolkodni

2024.11.30.

190 ezerrel kevesebb pozíció 2035-ig.

 

A világ legnagyobb piacain az autóipar korszakos változásokon megy keresztül, amelyeket villamosítás és digitalizálás jellemez. Az átmenet jelentős költségekkel jár: a VDA (Verband der Automobilindustrie, Német Autóipari Szövetség) tanulmánya szerint akár 190 000-rel kevesebb munkahely lehet Németországban.

A folyamatban lévő átalakítások megváltoztatják az autóiparban végzett munka arcát: csökken a hagyományos készségek, például a gépgyártás és a fémmegmunkálás iránti igény, új területek jelennek meg, amelyek professzionalizmust igényelnek a számítástechnika, az elektrotechnika területén. Az elektromos mobilitásra való áttérés kevesebb munkaerőt igényel, mint a belső égésű járművek gyártása, ami hozzájárul az ágazat foglalkoztatásának általános csökkenéséhez.

Egyes ágazatokban azonban a foglalkoztatás növekedése tapasztalható: 2019 óta az autóiparban a számítástechnikával kapcsolatos munkahelyek mintegy 25%-kal, 2013-hoz képest 85%-kal növekedtek. A német elemzők szerint azonban még ezeknek a feltörekvő ágazatoknak a növekedése sem képes teljes mértékben kompenzálni a hagyományos ágazatok veszteségeit. Összességében a foglalkoztatás csökken és határozott fellépés nélkül várhatóan 186 000 munkahely szűnhet meg 2035-re 2019-hez képest.

A generációs forgalom szintén kritikus tényező: a következő tíz évben a német autóiparban dolgozók körülbelül egynegyede nyugdíjba vonul. Egyes esetekben ez a változás elősegítheti az átalakulást, de más területeken – különösen a villamosmérnöki, illetve a mechatronika – súlyos hiány várható a képzett munkavállalókból, ami kockázatot jelent az üzletmenet folytonosságára.

Hildegard Müller, a VDA elnöke hangsúlyozza, hogy a foglalkoztatás jövője a politikai döntésektől is függ. „Az iparunk átalakítása óriási feladat. A német autóipar vállalatai és alkalmazottai mindent megtesznek annak érdekében, hogy ez sikeres legyen. Semmi kétség. 2024 és 2028 között a német autógyártók és autóipari beszállítók világszerte mintegy 280 milliárd eurót fektetnek be a kutatásba és fejlesztésbe, további 130 milliárd eurót pedig üzemeik átalakításába. A beruházások aláhúzzák a német autóipar azon vágyát, hogy az átalakulás sikertörténet legyen.”

Forrás: sicurauto.i

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
A kedvezőbb adózás, a zöldebb és biztonságosabb budapesti közlekedés, a munkalehetőségek és a....
2025.01.15
A VCÖ mobilitási szervezet szerint tavaly 48 gyalogos halt meg közlekedési balesetben Ausztriában,....
2025.01.15
Joe Biden leköszönő amerikai elnök nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva bejelentette, hogy....
2025.01.15
23 ország szakértői döntöttek az év autójáról.   ..
2025.01.15
Idén eddig huszonhárman haltak meg közlekedési balesetben az utakon - közölte az Országos Rendőr-....
2025.01.15
Gilyén Krisztián a Bükk Aqua Audival képviseli a magyar színeket. ..
2025.01.15
Erős évet zárt az AutoWallis Csoport 2024-ben, miután a cégcsoport által eladott gépjárművek száma....
2025.01.15
A brit What car? magazin időről-időre kutatást végez a használtpiacon, hogy egy-egy kategóriában....
2025.01.15
Halálra gázolt a villamos egy férfit keddről szerdára virradó éjszaka a IX. kerületi Gubacsi úton,....
2025.01.15
10 éves Sportage kulcsa került a karácsonyfa alá   ..