Aston Martin
Ha eddig nem hallottál a Lagonda LUV-ról, ne csüggedj, jó magam sem találkoztam még korábban az Aston Martin történelem egyik legfurcsább koncepcióautójával. Amiből végül sosem lett sorozatgyártás, de legalább maga a tanulmányautó még létezik. Hol máshol, mint az Egyesült Királyság egyik gazdaságának pajtájában. Egész pontosan Buckinghamshire-ben kínálják eladásra a Collecting Cars csapatán keresztül azt a Lagonda LUV koncepciót, amit még a 2009-es Genfi Autószalonon leplezett le az Aston Martin. Noha alapjait tekintve ígéretes volt, a valóságban nem csoda, hogy nem lett belőle semmi.
Kívülről úgy néz ki, mint egy darázscsípést szenvedett Saab 9-5, és csak elvétve hordozza magán a korszak meghatározó Aston Martin dizájn jegyeit. Oké, az óriási hűtőrács meg van az orrán, de hátrafelé haladva mintha elfogyott volna a lelkesedés. Mondhatnánk, hogy megelőzte korát ezzel a kupé-SUV kinézettel, de a valóságban egy szedán fart igyekeztek ráfaragni az óriási test végére, és a végeredmény megkérdőjelezhetően igényes, pláne a korai építésnek köszönhető óriási csomagtartó hézagok láttán. Hatalmas felnijei sem mondhatóak túlságosan egyedinek.
Akkoriban nagyon komolyan gondolta az Aston Martin, hogy luxusautóit kiszervezi a Lagonda almárka alá, hogy ne keljen a sportossággal törődniük, így az utastér minden részletét bőr fedi, illetve egy korai központi kijelzőt is kapott. Motorterében egy 5,9-literes V12 dolgozik, ami a korszak DB9 és DBS modelljeiben is volt, technikai alapjait pedig a Mercedes GL-osztály padlólemeze szolgáltatta. Szóval ez a párosítás akár ígéretes is lehetett volna, mégsem készült az autóból egyetlen utcai változat sem. Tehát, bár létezik a koncepció változat, közútra sajnos ez sem vihető. Nem véletlenül szerepel 0 a kilométeróráján. Ettől függetlenül még jól mutathat valakinek a gyűjteményében, ha meg tudja fizetni. Ára egyelőre ismeretlen.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!