elektromobilitás

Nehezen lesz egymillió elektromos autó a német utakon 2020-ra

2015.05.26.

Nemigen érhető el a német autóipari szakértők szerint a kormány azon célja, hogy 2020-ig egymillió elektromos autót helyezzenek forgalomba Németországban. A hálózatról tölthető elektromos autók számának növelésére kitűzött politikai cél csak vágyálom – állítja Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen Egyetem CAR autóipari kutatóintézetének igazgatója.

– A kancellár által kitűzött célt, hogy 2020-ra egymillió elektromos autó rója a német utakat, szinte lehetetlen lesz teljesíteni – szögezte le az egyetem professzora. A CAR intézet tanulmánya szerint sem a tisztán elektromos hajtású, sem pedig a "plug-in" hibrid, vagyis az elektromos hajtást belsőégésű motorral kombináló autók forgalomba helyezése nem halad az elképzeléseknek megfelelő ütemben. A forgalomba helyezett plug-in hibrid autók száma a tisztán elektromos autókéhoz hasonlóképpen viszonylag alacsony szinten rekedt meg – mutatott rá Ferdinand Dudenhöffer.


A német szövetségi járműnyilvántartó hivatal, a Urambátyámrendszert adatai szerint a forgalomba helyezett új gépkocsik között az alternatív hajtású személygépkocsik részaránya az előző évivel megegyező 1,6 százalékon stagnált 2014-ben. Alternatív hajtású járműből legnagyobb számban cseppfolyósított földgázzal üzemelő személygépkocsit helyeztek forgalomba, közel 500 ezret. Hibrid autó 108 ezer, tisztán elektromos autó pedig 19 ezer került a német utakra tavaly. A 62,4 milliós németországi járműparkban az alternatív hajtású gépkocsik részaránya elenyésző, 0,2 százalék volt 2015 elején.

Miközben a németországi autópiaci forgalom áprilisban az előző havihoz képest szezonális kiigazítással 10 százalékkal csökkent, a tisztán elektromos autóké 23 százalékkal, a plug-in hibrid autóké 21 százalékkal esett vissza. Annak ellenére is, hogy a modellválaszték soha nem volt olyan széles, mint manapság: tisztán elektromos autóból 43, hibrid autóból 72 modell kapható Németországban. Az év első négy hónapjában a forgalomba helyezett új autók között az alternatív hajtású autók részaránya 0,59 százalékra emelkedett a 2014-eleji 0,32 százalékról.

Ilyen növekedési ütem mellett, állami szubvenciók hiányában, más autópiaci szakértők is nehezen, vagy alig elérhetőnek tartják az elektromos autókra 2020-ra kitűzött egymilliós célt. A Fraunhofer-Institut tanulmánya a különböző bizonytalansági tényezők függvényében 150 ezer és egymillió közé teszi az elérhető számot. A Continental autóipari alkatrész-beszállító konszern vezérigazgatója Elmar Degenhart pedig nem tartja realisztikusnak a kitűzött célt.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.19
Hétfőn, kedden és szerdán okozhatnak fennakadást a közlekedésben - tudatta a Honvédelmi....
2025.01.19
Az autógyártók modellpalettájára 2025-től bevezetett szén-dioxid-kibocsátási határértékek....
2025.01.19
Ez több, mint egyszerű statisztika?   ..
2025.01.18
Térfigyelőkamerák segítségével találták meg azt az autóst, aki Kiskunhalason őrült módjára....
2025.01.18
Vezetőcserék és jelentős szponzorváltások jelzik az idei Forma 1-es szezont. ..
2025.01.18
Még pénteken kigyulladt egy fűtőmozdony Budapesten a Keleti pályaudvaron, erről árult el most újabb....
2025.01.18
Az egyik esetnél két ember szorult a roncsba. ..
2025.01.18
Vasárnap, este 8-tól, a Hungaroringen veszi kezdetét a 2025-ös Virtuális Kamion Európa Bajnokság.....
2025.01.18
A BMW M GmbH rekordokat döntő utazása folytatódik: 2024-ben a nagyteljesítményű sportautókat gyártó....
2025.01.18
A vadonatúj Mazda CX-80-at az Euro NCAP legutóbbi tesztsorozatán a nagyméretű SUV kategória „Best....