Skoda
Eddig csak három készült A szerző felvételei
Minden darab hat hónap alatt alakult Audiból Skodává, vagyis, aki karácsonyra szeretne egyet, az most rendeljen. És azzal is számoljon, hogy borsós lesz a számla, mert az R8-as már önmagában is drága, itthon az alapváltozat több mint 55 millió forintba kerül, és erre jön még az átalakítás költsége, ami ugyancsak magas, pedig „csak a ruha” más. De ettől lesz egyedi és kissé retrós az egyébként sem unalmas az R8-as, mely első látásra is megnyerő fazon.
Negyvenkét éves RS-gének Az ihletet adó rali Skoda
Bizonyos szögből egyértelműen látszik a szándék és felismerhetőek a Škoda RS génjei, legalábbis formailag, de alaposabb nézelődés után egyértelműen visszaköszön az alap, melyre a kicsit retrós fazonú sportkocsi épült. Mármint az igazán magas műszaki színvonalú Audi R8-as, melynek motorja Győrben készül, ahogy az anyakonszern legtöbb benzinese és dízelje. Az Audi Hungária által újabb rokoni szálak bogozhatók ki, hiszen többféle rokonság is megjelenik: a műszerfal jobboldalán az RS200-as jelzés például a négy karikára emlékeztet.
A német konszernhez tartozó több márka modelljéből keverték az autókoktélt a cseh „hn” cég mixerei: a Škoda RS200-ast az Audi R8-asban és Lamborghininél is használt 423 lóerős V8-as benzinmotor hajtja, fényszórója a Bentley Mulsanne-tól, hátsó lámpája a Lamborghini Gallardo sportkocsitól származik, ahogy a karbon-kompozit cockpit is.
Profik bátorsága és tapasztalata
Hogy mitől ilyen bátor a Hoffmann-Novague cég? Mert van tapasztalt mérnökgárdája és persze technológiája, így a munkás hétköznapokon tucatnyi autógyár beszállítója. A tucatnyi ebben az értelemben klasszikus tizenkettőt jelent, hiszen a következő márkák az ügyfeleik: Audi, Bentley, BMW, Ford, Mercedes, Mini, Opel, Rolls-Royce, Seat, Škoda, Volvo és VW. Szóval van bőven járműipari tapasztalata és elismertsége, mert nem csak lézerhegesztésű karosszériaelemeket gyárt, hanem technológiákat és termékeket is fejleszt a 25 éves és 307 főt foglalkoztató, tavaly 20 millió eurós forgalmú Hoffmann-Novague cég, melynek kezdőbetűiből született a hn-jelvény.
Non-Fiction
A sportkocsi ötlete már 2008-ban megszületett, de még a profi cseh cégnek is kellett néhány év ahhoz, hogy megszülessen az első hn-márkanevű R200-as, melyet először 2015-ben teszteltek a Slovakiaringen, majd a Non-Fiction prototípust kiállították a prágai DOX Galériában. Néhány formai eleme a tehetősebb csehszlovákok nép-sportkocsiját, az 1977-es Škoda 130 RS-t idézi. Az autót Petr Novák dizájner és Marek Hoffmann, a Metal Hoffmann cég tulajdonosa tervezte.
Nem faros
A farmotoros ős-Škoda kupét idéző alumínium karosszéria most középre épített V8-ast, vagy a megrendelő kívánságának megfelelően V10 hengeres, benzines erőforrást takar, a kisebbikkel is 4,4 másodperce alatt gyorsul álló helyzetből százas tempóra, végsebességéről pedig csak annyit árult el a cég képviselője a balatonfüredi bemutató, hogy eléri a 300-at...
A tervezett darabszám legfeljebb harminc, eddig három készült el, vagyis tulajdonosának még sokáig nem kell félnie attól, hogy szembe jön egy másik darab, erre a több mint negyedmillió eurós ár is garancia.