történetek
Jennifer és Peter Glas 2013 áprilisában vágott neki a nagy útnak, amely során már 15 ezer kilométert tettek meg. Járművüket, az 1986-os évjáratú, 435-ös sorozatba tartozó Mercedes-Benz Unimog U 1300 L lakóautót egyszerűen csak „Glarkshouse”-nak hívják, ami a két fiatal vezetékneveinek (Glas és Parks) összevonásából jött létre.
A járműválasztás elsőre szokatlannak tűnhet, de ha jobban belegondolunk, nehéz lenne olyan autót találni, ami jobban kombinálná a terepjárók és a lakóautók tulajdonságait. Az Unimog legendásan jó terepjáró képessége két különleges technikai megoldásnak köszönhető: az egyik, a típus védjegyévé vált portáltengely. Ez abban különbözik a teherautókban alkalmazott meghajtott futóművektől, hogy a kerék mögötti részen (kerékagy) két, egymásba kapcsolódó fogaskerék található. Ennek köszönhetően az Unimog futóműve magasan, védett helyen helyezkedik el, ezért durva, sziklás talajon szinte sérülésmentesen lehet vele közlekedni. A másik eszköz, ami elősegíti a terepjárást, az elöl és hátul is zárható differenciálmű. A zárhatóság azt a hibát küszöböli ki, mikor az autó hajtott kereke jégen vagy sárban túlpörög, miközben az aszfalton lévő kerék áll.
Nemcsak a terep, de a távolság sem okoz problémát, mivel a kocsi tankja 540 liter gázolajat nyel el, a víztartályokba pedig 180 liter víz fér bele. Még saját fürdőszoba, konyha, és napelemes energiaellátás is van az autóban, így nem csoda, hogy teljesen feltöltve közel 7 tonnát nyom.
Az utazás délkelet-Európában kezdődött, aztán Törökországban folytatódott, onnan pedig az iráni Dast-e-Kavier sivatagon keresztül jutottak el Ománba. Jelenleg Mongóliában tartózkodnak a világutazók, és messze még a túra vége.