toyota cégcsoport

Nálam a Toyota nyerte a járvány okozta stressz-tesztet

2020.05.28.

A tavasszal hirtelen nyakunkba szakadt Covid 19 vírus járvány az autóiparban és az autókereskedelemben felfogható egyfajta stressz-tesztként is. Maga a stressz-teszt kifejezés ha jól tudom az atomenergia iparból származik, ahol - különleges veszélyes üzemről lévén szó - időszakonként ki kell próbálni, hogyan reagálnak a műszaki berendezések, a jelzőrendszerek, a személyzet, a kommunikáció egy nem várt, hirtelen jött, súlyos vészhelyzetre. Az autóiparban és autókereskedelemben - elvileg nem lévén veszélyes üzem - természetesen nem tartanak mesterséges stressz-teszteket, viszont a mostani sajnálatos és szomorú vírusjárvány, ha akartuk, ha nem, alávetette egy ilyennek Magyarországon is az autó szektort. Nyilván nincs az elmúlt hónapok minden egyes hazai autóipari történésére rálátásom, de nagyon rossz és nagyon jó példákat azért meg lehet figyelni kevéssé benfentes szemmel is. A nagyon rosszakat nem nevesíteném. Sajnos a járvány okozta stressz (helyzet) bizonyos autókereskedelmi szereplőkből (is) kihozta a legrosszabbat. Kisstílűség, szószegés, inkorrekt piaci, üzleti és emberi magatartás, ami évszázados történelmi tapasztalatok szerint minden járványnak és válságnak sajátja.

Ami viszont sokkal fontosabb, azok a pozitív példák, olyan hazai autópiaci szereplők, akik rögtön, az első pillanattól kezdve tudták mi a helyes, és mi az erkölcsös egy ilyen nehéz helyzetben. Számomra ennek a válsághelyzetnek összességében a legpozitívabb szereplője a Toyota volt. Kezdve a nemzetközi vonatkozásokkal, nyilván rendkívül sokkoló lehetett a világ talán legpatinásabb autókiállításának, a tavaszi Genfi Autószalonnak a lefújása, ahol ráadásul a világ első japán márka a következő évek egyik legigéretesebb modelljét, a Yaris Crosst akarta bemutatni a szakmának és a nagyközönségnek. Alig telt el a sokkoló autószalon lefújást követően egy-két hét és a Toyota - talán a világon elsőként - megtartotta a Yaris Cross digitális világpremierjét, amit mi hazai szakújságírók is karanténjaink kényelméből követhettünk számítógépeinken. Azt is az elsők között ismerte föl a világ első japán márka importőr cége, hogy a kialakult helyzetben nem a még oly nagyszerű világújdonságok, hanem a szolidaritásé, a segítségnyújtásé lesz a főszerep. Magyarországon elsőként és talán példátlan volumenben, közel két tucat járművet biztosítottak azonnal a védekezés megszervezéséhez. Szimpatikus volt az is, hogy nem korlátozták segítő szándékukat egy-egy területre, hanem az egészségügytől a rendészetig, az állatvédelemtől a gyógyszerlogisztikáig, szinte minden területre jutott az importőrtől egy segítő Toyota. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Ennek a nagyszabású akciónak ráadásul még egy olyan nagyszerű hozadéka is volt, hogy felbiztatta az autóipar többi szereplőjét, akik közül sokan követték a japán márkát a felajánlásokban. A járvány okozta sokk, egyik legszomorúbb jelensége az autóiparban is az volt, hogy korábban tett jótékonysági igéretek, akciók, hirtelen "tárgytalanná" váltak ezzel tovább növelve az amúgy is begyűrűző, indokolt vagy éppen alaptalan bizalmatlanságot. Nem ajnározni akarok senkit, de a Toyota magyar importőr cége itt és most ebben is példát mutatott. Még jóval a járvány kitörése előtt döntöttek arról, hogy - rendkívül szimpatikus módon - Proace City Verso modelljük első hazai példányát a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége kapja majd. Ráadásul vakvezető kutyáik számára kialakított boxokkal. A Toyota importőr cége és egyik legnagyobb kereskedése az Emil Frey Toyota Autócentrum nem keresett kifogásokat: április 30.-án dr. Nagy Sándor, a szövetség elnöke és segítő kutyája, maszkban bár, de ünnepélyes keretek között vehették át a Toyota idei egyterű újdonságát, amely nem csak a gesztus miatt nagyszerű. De azért is, mert a Toyotánál megértették: válsághelyzetben nem csinadrattával hanem így illik bemutatni egy magára valamit adó márkának, egy új modellt. 

Képre kattintva galéria nyílik!

Szintén fontos, hogy az importőr pozitív mintája és példája a kereskedő hálózat legigényesebb tagjaira is jellemző volt. A hazai autókereskedelem egyik meghatározó szereplője a Heves és Jász-Nagykun Szolnok megyében hálózattal rendelkező Hering Csoport éppen a legnehezebb hetekben, a vírusjárvány kirobbanása utáni időszakban nyitotta meg új egri Toyota szervízét és szalonját. A nehézségek ellenére is úgy döntöttek a korábban tervezett programjaikat, a Toyota legendák bemutatását, valamint a közelben működő állat- és természetvédő szervezet támogatását nem vonják vissza, hanem felelős üzleti szereplőként tartják igéreteiket.

Van egy nagyon találó magyar mondás, amely úgy szól: nézd meg vennél-e valakitől használt autót, hogy eldöntsd milyen ember, milyen céggel állsz szemben? Ez a mostani sokkoló, de remélhetőleg viszonylag gyors lefolyású krízis az új autó kereskedelemben is segít eldönteni, ki az akitől nyugodt szívvel vásárolhatunk a jövőben használt, de legfőképpen új autót.  

Képre kattintva galéria nyílik!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonfürednél, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....
2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....