rallyecross
A 2016-os rallycross országos bajnokság és a közép-európai zónabajnokság (CEZ) a Slovakiaringen vette kezdetét a márciusi hosszú hétvégén. A 140-es nevezői létszám komoly csatát sejtetett, volt, aki csak átfestette az autóját, de volt, aki kategóriát és autót is váltott. Sajnos már a szombati borongós napon is többen véglegesen búcsúztak, így a vasárnapi futamokon egy – két esélyest, pl. a Super 1600 tavalyi bajnokát, a Swiftjét a katlanban felborító Szíjj Zsoltot nem láthattuk. A belépő, Junior kategóriában öröm volt nézni a sok feltörekvő gyereket (a szó szoros értelmében, hiszen a felső korhatár 16 év), akik félelemérzet nélkül űzték a Swifteket az egykori versenyző papák izguló tekintete előtt. A győzelmet Hangodi Bendegúz szerezte meg (a Youtube sztár „Hango” a Supercarsban indult az egykor sok bajnoki címet szerzett Nissan Pulsar GTI-R-el), mögötte élete legjobb eredményét elérő Takács „kisTaki” Benével, és a Harkányi család harmadik generációjával.
A képre kattintva galéria nyílik.
Az előfutamokban, elődöntőkben együtt induló Magyar Kupások között ember legyen a talpán, aki tudja, ki hova tartozik, de ami biztos, a Suzukikat és Opel Astrákat külön is láthattuk a döntőkben. A „normál” kupában új győztest avattunk Pleivisz Tamás személyében, az Astrák közt hozta a papírformát Szabolcs Robi. Itt a döntő hölgyversenyző nélkül futott, Kapitány Dóri túlvállalta az ugratót, majd pedig Mayerszky Gabival kilincsre akaszkodva ért célba. Ellenben a Swift kupában ahol meglepetésre Lakatos Dominika győzött. A Super 1600-asok amúgy is foghíjas mezőnyében, végül csak hárman rajtoltak el, Kovács Marcell nyert a visszatérő Marton Gergő, és Gerencsér Dávid előtt. A SupertouringCar 2 liter feletti kategóriája a látványról szólt, a győztes osztrák XR4i Sierra, és Csendes Zsolti Ascona 400-asa egy letűnt kor ikonjai, míg Tajmel Tibi hozta a formát, és csakis keresztben közlekedett a BMW-vel. A két liter alatti kategóriában, ki más, mint Castoral győzedelmeskedett, a legjobb magyar Góth Viktor a dobogó harmadik fokára állhatott fel.
A Supercars kategóriában forrt a levegő, és nemcsak a pályán. Az előfutamok után a tavalyi bajnok Kárai Tomit az új Audi A1-el kizárták sportszerűtlen viselkedés miatt, a raliban Európa több komoly bajnokságában helytálló Lukács Csucsu a két futam második hely után nem tudott a döntőben részt venni a fekete Focussal, míg a sokszoros bajnok Harsányinak a motorja főtt meg a sokat látott Mitsubishiben. Kiss Pál Tamás, aki idén már teljes mértékben a rallycrossra koncentrál, ellentmondást nem tűrően behúzta minden futamát, és a döntőt is megnyerte, a vb-s Stohl csapatban versenyző Pucher előtt, akit a Skodára váltó Wieszt Jankó követett.
A folytatásban is garantált lesz a feszültség, húsvét hétvégéjén Máriapócson áll rajthoz a komplett magyar mezőny.