Volvo Cars
Az év első felében a vállalat gyors és határozott lépéseket tett annak érdekében, hogy minimalizálja a járvány hatásait. Így a gyártóüzemek egy rövid leállást követően gyorsan ismét működésbe léphettek, és az autógyártó megkezdhette a talpra állást, amelyet nagyban segített a hálózatról tölthető Recharge modellek iránti, gyors ütemben erősödő piaci igény – írta közleményében a cég.
A tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt Recharge modellek 2019-hez képest tavaly több mint megduplázták részesedésüket a Volvo Cars eladásaiból. Európában a Recharge modellek tették ki az autógyártó eladásainak 29 százalékát, ezzel a Volvo vezető szerepre tett szert a térségben a hálózatról tölthető járművek piacán. A Volvo az Egyesült Államokban is az első számú plug-in hibrid márkának bizonyult. A márka két legnagyobb nemzeti piacán, Kínában és az USA-ban az egész év tekintetében is növekedést könyvelhetett el a vállalat, amely az év második felében emelkedésbe fordította az első félévben tapasztalt, pandémia okozta visszaesést.
„Habár nehezen indult az év, a második félév nagyszerűen alakult; az összes fontos értékesítési régióban növelni tudtuk piaci részesedésünket.” – mondta Lex Kerssemakers, a vállalat globális kereskedelmi tevékenységekért felelős vezetője. „Feltett szándékunk, hogy ezt az emelkedést 2021-ben is meglovagoljuk, amint új villamosított Volvo modellekkel bővítjük kínálatunkat, és kiterjesztjük online üzletágunkat.”
Míg az év első felében 21 százalékkal csökkentek a vállalat eladásai, a Volvo Cars 2020 második felére visszakapaszkodott az előző éveket jellemző emelkedési görbére, forgalma júniustól folyamatosan érdemben növekedett. A második félévben 7,4 százalékkal több: 391 751 darab autót adott el a vállalat, mint az előző év azonos időszakában.
2020 egészét tekintve a Volvo Cars világszerte 661 713 autót forgalmazott, 6,2 százalékkal kevesebbet, mint 2019-ben. Noha az egész évre vonatkozó, végleges adatok még megerősítésre várnak, a vállalat az év első hónapjában minden fő piacán jobban teljesített versenytársainál, és növelni tudta piaci részesedését.
Legnépszerűbb modellek:
XC60: 191.696 darab
XC40: 185.406 darab
XC90: 92.458 darab
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!