e-mobilitás
A BYD tíz százalékos piaci részesedést szeretne elérni az elektromos autók szegmensében Németországban. A kínai gyártó elsősorban az árérzékeny vásárlókra koncentrál.
Fotó: BYD
A kínai elektromosautó-óriás, a BYD jelentősen bővíteni szeretné piaci részesedését Németországban. „Középtávon 5-10 százalék körüli részesedést szeretnénk elérni az elektromos szegmensben” – mondta Lars Pauly, a németországi értékesítés vezetője. Időpontot nem nevezett meg. Jelenleg az értékesítési struktúrák felállításával van elfoglalva. A végfelhasználói üzletág 2023 eleje óta működik.
A BYD 2022-ben 550 000 elektromos autót adott el világszerte, ebből 440 000-et Kínában. 2008 óta ez az első alkalom, hogy a VW riválisa megfosztotta a Wolfsburg alapmárkától a piacvezető pozíciót Kínában. Autószakértők szerint a kínai gyártók vezető szerepet töltenek be az akkumulátortechnológia és az autonóm vezetés terén. Ugyanakkor szkepticizmusok vannak azzal kapcsolatban is, hogy az új versenytársak mekkora esélyt kapnak a bevett piacokon. 2022 egészében a kínai márkák, például a Nio vagy az MG Roewe piaci részesedése Németországban 0,9 százalék volt.
Németországban a BYD elsősorban az árérzékeny ügyfeleket célozza meg – magyarázta Pauly, aki a stuttgarti Hedin Electric Mobility BYD-importőrénél vezeti az üzletet. Egy "elérhető elektromos járművet" akarnak kínálni, és olyan árszegmensekbe szeretnének tartozni, "ahol mások esetleg nem aktívak közép- vagy hosszú távon". Ha értékesítésről van szó, elsősorban a helyi kereskedőkre támaszkodik. Ez azt jelenti, hogy később kapcsolattartók is lesznek az ügyfélszolgálathoz.
Pauly szerint hosszú távon komolyan kell venni az olyan cégeket, mint a BYD, amely 1995-ben akkumulátorgyártóként indult. "Másrészt tiszteljük azokat a bevált európai márkákat is, amelyek egyszerűen felépítették márkájukat és értékesítési szervezetüket." Azok az idők, amikor a kínai gyártók hülyét csináltak magukból a biztonsági teszteken vagy rossz minőségben gyártottak, elmúltak – fogalmazott.