traffipax
A korábban építési radarokként emlegetett eszközöknek az volt a céljuk, hogy a munkaterületeken lassítsák az autósokat. Szerepük azonban már nem csupán ennyi. Ezek a szerkezetek akkumulátorral működnek, egy töltéssel átlagosan egy hétig üzemképesek és azért speciálisak, mert bármikor és bárhová áthelyezhetőek. Ebben rejlik különlegességük a fix radarokhoz képest, hiszen ezzel a járművezetőknek nincs meghatározott pontja, amihez közelítve csökkenthetik az iramot, hanem vélhetően az egész érintett útszakaszon betartják a maximális megengedett sebességet.
A mérők használatára ugyanis táblák figyelmeztetnek, de azt természetesen nem jelzik előre, hogy pontosan hol van az ellenőrzés. Megéri szabálykövetőnek lenni, az autonóm radarok kiváló hatékonysággal és különösen pontos pásztázó lézerrendszerrel működnek.
Egyetlen hátrányuk, hogy méretük (2,80 x 1,40 x 1,59 m) és súlyuk (1,3 t) miatt még kerekekre szerelve is nehéz velük manőverezni. A kisteherautó által vontatott eszközöket elég messze kell elhelyezni az úttól ahhoz, hogy ne jelentsenek veszélyt a közlekedőkre, ugyanakkor kellően szabad helyet kell biztosítani, hogy semmi ne zavarja a látóterüket.
De azért ezt eddig jól megoldották a franciák. A 2020-ban még csak 249 helyen működő kamera 3,33 milliószor villantott! A szlogen az, hogy a leginkább balesetveszélyes útvonalak biztonságosabbá tétele a cél, de ez nem jelenti azt, hogy ne futhatnánk bele gyakorlatilag bárhol effajta különös ellenőrzésbe. Ez év végéig már 400 mozgó kamera látja el feladatát és a largus.fr szerint a kormány azt tervezi, hogy a következő két évben további 2000 autonóm sebességmérőt helyez üzembe.
Forrás: 20minutes.fr, largus.fr
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!