Lada Granta Liftback
A statisztikák szerint az új személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek vásárlása iránti kereslet 70,6 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos hónapjához képest. A togliatti AvtoVAZ is több autót kezdett gyártani és értékesíteni a márkakereskedői hálózatán keresztül. Fontos szerepet játszott Kína is, amely számos új modellt kínált az orosz piacnak.
A tavalyi eredményekhez képest – amikor az európai uniós szankciók miatt padlóra került az orosz autópiac – az eredmény látványos, a tényleges helyzet azonban nem ilyen rózsás. Az idei év négy hónapjának értékesítési eredményei szerint az autópiac dinamikája még mindig negatív. Éves összevetésben az év első négy hónapjában az Orosz Föderáció elsődleges piacának csökkenése 37,8 százalékos volt, mindössze 177 ezer autót adtak el.
Az orosz autópiacon tapintható változás történt egy év leforgása alatt, javarészt a szankciók következtében. Talán a legjelentősebb változás az, hogy ma már a Kínából származó autók az orosz piac mintegy 40 százalékát teszik ki.
A dinamikusan növekvő kínai behozatal ellenére az Autostat elemzőintézet felmérése szerint az elmúlt hónapban a várakozásoknak megfelelően Lada Granta volt a legnépszerűbb autó Oroszországban, 18 341-et adtak el belőle, nyolc és félszer többet, mint tavaly áprilisban. Ez volt a modell abszolút eladási rekordja. A második helyen a Geely Coolray kínai crosover áll 4 154 darabbal. A modell értékesítési dinamikája figyelemre méltó: egy évvel ezelőtt 244 darabot adtak el belőle.
Harmadik sorban a LADA Niva Travel 3 777 autó eladásával, ami 4,1-szeres növekedés a tavalyi év áprilisához képest. Negyedik és ötödik helyen ugyancsak két kínai autó áll, a Haval Jolion 3525 autóval, tízszeres növekedési rátával, illetve a Chery Tiggo 4 Prom 3447 eladott autóval.
Az április az elmúlt év legjobb hónapja volt az orosz autópiac számára, számos szegmensében nőttek az eladások és jelentek meg újdonságot, a növekedési dinamika „alaphangját” pedig a kínai export adta.