fejlesztés

Multikamerás rendszert fejleszetett a Bosch

2019.02.26.

A raktárcsarnokokban a leggyakoribb „hiánycikk” a hely. A targoncavezetőknek sokszor a legszűkebb folyosókon, polcrendszerek között kell manőverezniük, ami gyakran vezet a járművet vagy az árut érintő, olykor költséges balesetekhez, vagy akár személyi sérüléshez. Németországban éves szinten mintegy 12 ezer olyan balesetet jelentenek hivatalosan, amelyeknek villástargonca is részese 

A német Fa- és Fémipari Munkáltatók Felelősségbiztosítási Egyesületének (BGHW) egy felmérése szerint a balesetek elsősorban a tolatások során, a jármű közeli, egy és három méter közötti környezetében következnek be. „A vezető tekintete nem lehet egyszerre mindenhol, ebben nyújt segítséget a Bosch multikamerás rendszere” – mutatott rá Andrew Allen, a Bosch haszon- és nem közútijármű-részlegének felelőse.
 
 
360 fokos kép segíti a manőverezést A multikamerás rendszer segítségével a vezető 360 fokban látja a targonca környezetét még akkor is, ha nagyméretű rakományt szállít. Ennek köszönhetően szűk helyen is egyszerűen felvehető, illetve mozgatható az áru. A rendszer továbbá segíti a villástargoncák pontos manőverezését és a különböző távolságok menet közbeni pontosabb becslését – a logisztikai műveletek így egyszerűen, biztonságosan és hatékonyan hajthatók végre. A multikamerás rendszert a szabályozóegység és négy különösen kompakt kialakítású, kishatótávú kamera alkotja, amelyekkel együttesen akár 8x8 méteres terület is belátható. A kamerákat eredetileg a Bosch személygépjármű-részlege számára tervezték, de most a logisztikai piac speciális követelményeire szabták át őket. 
 
 
A kamerákat a jármű elején, hátulján és két oldalán helyezik el, s egyenként csaknem 190 fokos látószögükkel a jármű teljes környezetét érzékelik. A vezető részletgazdag háromdimenziós modellként látja járművét a képernyőn, amely a targonca működése közben is valós időben ábrázolja a környezetet. A képernyőn megjelenő nézeteket – önálló kameraképek vagy 360 fokos körkörös kép, illetve teljes- vagy osztottképernyős megjelenítés – a gyártó az adott jármű alkalmazási köre szerint előre konfigurálhatja, a vezető pedig a pillanatnyi munkaművelet szerint választhat a rendelkezésre álló lehetőségek közül. A multikamerás rendszer segítségével elöl-, hátul és felülnézetben egyaránt megjeleníthető a jármű közlekedési útvonala, ami segíti a manőverezést és a besorolást. A rendszer szabályozóegysége a bekormányzási szöget megállapítva számítja ki a jármű útját, amit igény szerint a képernyőn is ábrázolhat. A bekormányzási szög változásával a rendszer az útvonalat újraszámolva módosítja a képet.
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.24
Kecskemét és Magyarország egésze is sokat fog profitálni az együttműködésből a Mercedesszel, ez a....
2025.01.24
A Peugeot büszkén jelenti be, hogy a 100%-ban elektromos PEUGEOT E-208 és PEUGEOT E-308 végeztek az....
2025.01.24
A sebességtartó automatika ágyazott meg a mai vezetéstámogató rendszereknek ..
2025.01.24
Személyautókban már megszokott és jól bevált vezetőtámogató rendszereket optimalizált....
2025.01.24
A Szeged és Hódmezővásárhely között járó vasútvillamos (tram-train) az elmúlt évtizedek egyik....
2025.01.24
Oldalára borult egy kisteherautó az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán, a 15-ös....
2025.01.24
Igazi ritkaságot, egy kifogástalan állapotú 64 éves fehér Csajkát kínálnak eladásra 15 millió....
2025.01.24
Soha nem mértek még akkora forgalmat Magyarország légterében, mint 2024-ben, a HungaroControl....
2025.01.23
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő.  ..
2025.01.23
A Toyota terjeszkedési stratégiája régóta az, hogy ott gyártja a termékeit, ahol eladja. Az....