+

Működik az "autót a plázából" ötlet?

2023.11.07.

Az plázákban régóta találkozhatunk 1-1 autóval, de egyre gyakoribb, hogy konkrét kereskedésnek rendeznek be egy korábban ruhaüzletként szolgáló helységet. 

Társadalmunkat a választás lehetősége köré építettük fel. A választás által kifejezhetjük magunkat, autonómiánkat és függetlenségünket, és ezek képzik a jelenlegi társadalmunk alapját. Ugyanakkor sétáljunk végig bármelyik plázán, valóban azt érezzük, hogy függetlenek vagyunk és választásunkat egyéni döntéseink határozzák meg? Persze, végső soron igen, de hányszor gondolkodtunk el néhány nappal a vásárlás után végignézve bevásárlótáskáinkon: „ezt minek vettem meg?

De ez már nem csak a bevásárlóközpontokban van így, köszönhetően a személyre szabott hirdetéseknek és annak a zseninek, aki megalkotta az internetes sütiket. Ha érdeklődsz valami után online, rákeresel valamilyen termékre, biztos lehetsz benne, hogy a következő hetekben minden egyes oldalon olyan hirdetéssekkel fogsz találkozni, ami azt a bizonyos terméket vagy szolgáltatást reklámozza, amire egyszer érdeklődést mutattál. 

Az ICDP rovatban több alkalommal is hivatkoztunk már a Hyundai Rockar-ra, mint az autókereskedelem úttörőjére. A Rockar-nál egészen könnyedén oldják meg, hogy új ügyfeleket vonzzanak, akiknek nincs korábbi tapasztalatuk a márkával, sőt, még csak nem is akarnak autót vásárolni. A „kereskedés” egy bevásárlóközpontban van, relatíve kevés kiállított modellel, így változtatva a hagyományos bemutatótermek zsúfoltságának kényelmetlenségén. Legalább ennyire fontos, hogy a betévedőkre az ott dolgozók eladás-kényszere sem helyes nyomást, mert nincs is. A Rockar dolgozóinak feladata a tanácsadás és útmutatás, eredményességük mérésében pedig nem jut szerep az eladásoknak.
Az eredmény? 2015-ben 650 új autót adtak el a Bluewater bevásárlóközpontban található egységükben, azóta pedig nyitottak is két új hasonló „kereskedést”.



De hogy csinálták?

A válasz egészen egyszerű: nem csináltak semmit. A vásárlók nincsenek körülvéve személyre szabott marketingkampányokkal és nyomulós értékesítőkkel. A döntés rájuk van hagyva, senki sem sietteti őket, de persze bármilyen kérdésükre választ kaphatnak. A Rockar egy, a kereskedelemben igen ritka dolgot biztosít: nyugodt, stressz-mentes környezetet. Nincs nyomás az ügyfélen, ahogy az ott dolgozókon sem – ha az ügyfél úgy dönt, eleget nézelődött, kisétál a nyitott ajtón és átmegy valamelyik cipőboltba, vagy vesz egy új pólót (nem Volkswagent).

Nem szabad elfelejtenünk, hogy a Rockar hatékonyságának kulcsa egyben a legnagyobb gyengeségét is jelentheti. A sikeressége az egyediségében rejtőzik, hiszen sokáig konkurencia nélkül működhetett, azonban ez többé már nincs így. Nemrég beszámoltunk róla, hogy az Opel megnyitotta első (de nem utolsó), hasonló elveken működő „Cayu” egységét. Ráadásul nem az Opel az egyetlen márka, amelyik hasonló koncepcióban gondolkozik, így hamarosan megtudhatjuk, valóban azért működik, mert azt adja az ügyfeleknek, amire szükségük van, vagy csak az újdonság varázsa miatt választják sokan?

Pop-up store formájában már sokan próbálkoztak a plázákban való megjelenéssel, de úgy tűnik, ez a megoldás nem csak marketingszempontok miatt lehet megfontolandó. Néhány év és kiderül, általános jelenség lesz-e, hogy bevásárlóközpontokban ruhák és kütyük mellett autót is vásárolhatunk.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....
2024.05.01
A piacot kétszer meghaladó mértékben javult a japán gyártó értékesítési eredménye, januártól....
2024.05.01
Már tizenegy útvonalon jár a Bicibus a fővárosban. A bécsi gyerekek szüleik kíséretében iskolabusz....