Harley-Davidson

Motoros újdonságok 2014 – Harley-Davidson

2013.12.31.

Jövőre minden más lesz a Harley-Davidson modellpalettáján, pedig nem történtek komoly változtatások. Igazi újdonságból alig akad, mégis izgalmas a kínálat.

Szerző: Lőrincz Károly

Bár a Rushmore projekt keretében a Harley hét Touring, Trike és Custom Vehicle Operations modellt készített el a vásárlók igényeinek szem előtt tartásával, a 2014-es esztendő inkább arról a két új kétkerekűről fog szólni, amelyek a kínálatot lefelé bővítették. A Street 500 és a Street 750 teljesen új platformra épült. Nem csak a kis lökettérfogatú blokk miatt kellett egészen az alapoktól építkezni – ami egyébként 13 éve esett meg utoljára a Harley történetében -, hanem a teljesen új célközönség miatt is. Ugyan a Street sorozat felfogható egyfajta belépőnek is a tradicionális márkához, ám a gyár inkább egy új nemzedéket céloz meg vele, a városi életmódot folytató fiatal felnőttekét.

Ezért készült karcsúra a váz, amely megkönnyíti az autósorok közötti előrejutást, ezért fordulékonyabb a Street, ezért került vízhűtéses V2-es a vázakba. Ez utóbbi már korántsem akkora szentségtörés, hiszen már a 2001-ben bemutatott V-Rod-ban is megvolt, de idén leplezték le a részleges folyadékhűtésű motorblokkjaikat is, amelyek olyan modellekbe kerülnek be, mint az Electra Glide Ultra Limited, a CVO Limited és a Tri-Glide, valamint Electra Glide Ultra Classic. A formaterv azonban nem szakít a hagyományokkal, hozza a klasszikus vonalakat, igazi Harley.

Ez a tudatosság jellemző a Harley összes újítására is – úgy beépíteni a legmodernebb alkatrészeket, hogy az a szemnek láthatatlan legyen, a motorok őrizzék meg azokat a konvencionális formai megoldásokat, amelyek évtizedek óta jellemzik azokat. Így kerül szériában blokkolásgátló 2014-től az összes Sportster modellre is. Nőtt a biztonság, miközben az alkatrészek rejtve maradtak. A fékek azonban további fejlesztéseket is kaptak. Előre nagyobb tárcsa és fékdugattyúk kerültek. Hátul nem nyúltak a tárcsa átmérőjéhez, ám a dugattyúk mérete ott is nőtt. Változott az elektromos rendszer is, amely magában foglalja az új analóg sebességmérőt a digitális fordulatszámmérővel, az új stílusú ergonomikus kézi vezérlőkkel, a frissített kábelköteggel és feszültségszabályozóval, valamint új konstrukciójú olajtartállyal és oldalsó burkolattal, amely megkönnyíti az akkumulátor és a diagnosztikai terminál elérését és szervizelését.

Alapáron kapják meg a Sportster vásárlói az intelligens biztonsági rendszert is, amely lehetővé teszi az érintésmentes működtetést a távvezérlésű biztonsági berendezéssel és az új, kulcs nélküli gyújtással. Nincs többé kulccsal babrálás, a motoros csak nyeregbe pattan, és már indítózhat is. Feltéve, ha a széles Sportster-kínálatból sikerül kiválasztani a számára legmegfelelőbbet, hiszen az hat modellből áll.

A Harley Dark Custom stílusában készült el a jövő évi Fat Bob, amelynek minden részén a fekete veszi át a króm helyét, az erőátvitelt és a légszűrő fedelét, a hátsó rugóstag-burkolatot és az alsó-felső villahidakat, az elülső fényszórót, konzolt és az akkumulátorfedelet is beleértve. Az alumínium keréktárcsákra fekete porfestéses bevonat, valamint lézergravírozott Harley-Davidson logó és peremcsík került. A Fat Bobra egy halom formai újdonságot aggattak – új a kipufogódob, a ferdén levágott hátsó sárvédő, a LED hátsó fényszóró, az ülés burkolata és hímzése, a tankgrafika. Új konzolt szereltek a motorra, amely a beépített gyújtáskapcsoló mellett sebességmérőt, LED jelzőfényeket és multifunkciós LCD-kijelzőt is tartalmaz. A motort egy 1690 köbcentiméteres V2-es blokk hajtja, a megállásról pedig blokkolásgátlós fékrendszer gondoskodik. Könnyen azonosíthatóvá teszi az jövő évi Fat Bobot, ha a két új szín egyikét választjuk – 2014-től érhetőek el az Amber Whiskey borostyán és a Sand Cammo Denim vászon névre hallgató fényezések.

A korlátozott darabszámban gyártott custom modellek (CVO) között is találhatunk valódi újdonságot. A CVO Softail Deluxe a nosztalgikus stílust multifunkcionális jellemzőkkel egyesíti – ez a Rushmore projekt hozadéka. A széles fehérfalú abroncsok, az Art Deco-stílusú festési séma a hagyománynak hódol, a beépített navigáció a jelent csempészte a motorba. A könnyű átalakíthatóság is inkább a mai kor igényeinek szól, a többcélú használhatóságot célozza: egyszerűen megszabadulhatunk a plexitől, az oldaltáskáktól, a csomagtartótól, a háttámasztól és az utasüléstől.

A CVO Ultra Limited túramotor is alapos fejlesztést kapott a következő évre. A Daymaker LED világítás, valamint a blokkolásgátlóval szerelt integrált fékrendszer a biztonságot szolgálja, minden egyéb a kényelemről és a luxusról szól. Az új infotainment rendszer a nagy hangteljesítmény mellett teljes informatikai hátteret kínál, beleértve a színes érintőképernyőt, a Bluetooth csatlakoztathatóságot és a GPS navigációt. Az új Batwing  fejidom szellőzőket kapott, így a menetszél okozta rázkódás is csökkent, így kevésbé fárasztó az utazás. Az utas is nagyobb kényelemben töltheti el az időt, nagyobb ülést kapott.

A CVO Road King is megkapta a LED világítást, a jobb fékeket, ám a módosítások legtöbbje csak optikai volt. Áttervezett oldaltáskák, tükrök, kormány, ülések. Mégis újnak fog hatni, hiszen 2014-ben ez a modell is a Dark Custom stílust követi majd.

A CVO Breakout egyediségével, három új festésével hódít majd. Feltűnőek lesznek az üzemanyagtartály kézzel polírozott részei, a törzsi motívumokkal díszített ülés, a krómozott turbinakerekekkel, valamint az új Heavy Breather nagy áramlási sebességű légbeszívó és légszűrő.

Mindegyik Harley-Davidson CVO modellt az 1800 cm3-es V-Twin erőátvitel hajtja, ami a Harley-Davidson által felkínált legnagyobb lökettérfogatú motor, s gyárilag csak a CVO motoroknál elérhető. A 2014. évi CVO Ultra Limited új Screamin’ Eagle Twin-Cooled (ikerhűtéses) Twin Cam 110 motort kap, amely egyesíti a léghűtést és precíziós folyadékhűtést. A többi 2014-es CVO modellt a Screamin’ Eagle Twin Cam 110 V-Twin motor hajtja, amelynek maximális névleges forgatónyomatéka 158 Nm. A hidraulikus működtetésű mechanikus rásegítős csúszókuplung alacsonyabb fokozatba váltáskor a hajtáslánc terhelésváltását egyenletesebbé teszi, továbbá csökkenti a kuplungkar erőt és a karbantartási szükségletet.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....