olajcsere
A legtöbb autógyártó az olajcsere-intervallumot egy évben vagy 15 ezer futott kilométerben adja meg. De ez a periódus rövidülhet, függően a kenőolaj minőségétől, a városi használattól és még a vezetési stílustól is. Ezt a legtöbb autós tudja és az ajánlást be is tartja, mégis, vannak olyan esetek, amikor a meglepett autószerelők megosztják az extrém elhanyagoltságot.
Egy Seat Leon 1.8 TSI története akkor került napvilágra, amikor a tulajdonos a hibára figyelmeztető olajnyomás jelző lámpa miatt ment be egy szlovákiai szervizbe - írja a Carscoops. A szerelő döbbenten tapasztalta, hogy a legutóbbi olajcsere óta a spanyol ferdehátú mintegy 60 000 mérföldet, vagyis több, mint 96000 kilométert tett meg.
Ez a fekete kulimász, amely úgy néz ki, mint valami sűrű iszap, régen világos motorolajként kezdte életét, de mára iszapszerű masszává vált, teljesen elvesztette eredeti viszkozitását.
A tulajdonos a motorolaj cseréjének halogatásával jelentősen kockáztatta a teljesítmény csökkenését, az üzemanyag-fogyasztás növekedését és a motor meghibásodását.
Soha nincs ésszerű magyarázat arra, ha a motorolajcserét ennyi kilométerrel elhalasztják. Ne feledjük: a motorolaj a legolcsóbb motoralkatrész!
Forrás: YouTube képernyőfotók
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!