Ford Focus RS

Motorhallgatókat alkalmaz a Ford az új Focus RS izomautóhoz

2016.04.05.

Ha a legszigorúbb minőségi vizsgálatokra kerül sor, az emberi érzékszervek sokszor semmi mással nem pótolhatók – gondoljunk csak a borkóstolásra vagy a versenyzongorák hangolására. És erre a listára ezentúl a motorgyártást is felírhatjuk.

Bár manapság a termékek bevizsgálásához egyre több hi-tech berendezést használunk, a Ford szerint bizonyos tesztekhez még mindig az emberi hallás a legmegfelelőbb eszköz, ezért a vadonatúj Focus RS izomautó hibátlan teljesítményének biztosításához ezt az érzékszervet hívja segítségül a vállalat.

Mielőtt a 350 lóerős, 2,3 literes EcoBoost motorokat beszerelnék a Focus RS modellek gépházába, magasan képzett szakemberek vizsgálják meg az erőforrásokban hallható zajokat.


– E csapat tagjai pontosan tudják, hogyan szól egy tökéletesen beállított motor, és a legapróbb zajt is kiszúrják, ha valami nincs rendben – nyilatkozta Gunnar Herrmann, a Ford Európa minőségért felelős alelnöke. “Képzeljük el ezt az egészet úgy, mint egy orvosi rendelőt, ahol a doktor a legmodernebb diagnosztikai berendezéseket használja, ám emellett egy sztetoszkóppal is megvizsgálja a pácienst.”

A Ford spanyolországi Valencia gyárának dolgozói egy speciális “hibás” motoron tanulták meg, melyek azok a zajok, amelyekre figyelniük kell. A képzés és a gyakorlás hónapokon át tartott, s a csapat tagjai ma már egyetlen percen belül képesek leellenőrizni egy erőforrást a gyártósor végén álló 18 hangszigetelt fülke egyikében.


Ha bármilyen zörgő vagy nyikorgó hangot hallanak, amelyek jellemzően valamilyen hibát jeleznek – például a kenési rendszer elzáródását, vagy a fogaskerekek sérülését –, a motort további vizsgálatra küldik, ahol a szakemberek azonosítják a problémát. E megoldásnak köszönhetően folyamatosan javulhat a gyártási minőség.

A vadonatúj Focus RS-t a Ford 2,3 literes EcoBoost motorjának 350 lóerős változata hajtja, amit kifejezetten arra terveztek, hogy 4,7 másodperc alatt gyorsítsa az izomautót 100 km/órás tempóra, és 266 km/órás végsebességet biztosítson.


A Valencia gyárban dolgozó motorhallgatók más modellek – például a Ford Focus ST, az S-MAX és Mondeo – erőforrásainak tökéletes működését is ellenőrzik. – Több ezer motort hallgattunk már meg, így azonnal megérezzük, ha valami nem tökéletes – mondta el Juan Carlos Rosmari, a Valencia motorgyár minőségbiztosítási technikusa. “Minden egyes motorfajtának megvan a maga jellegzetes hangja, és amikor a tesztfülkékben hallgatjuk a működésüket, megismerjük az egyéni karakterüket – és persze azokat a zajokat is, amelyek hibát jeleznek.”

A Ford motorhallgatóinak csapata 2000 motort tesztel naponta a Valencia üzemben. A vizsgálatra minden motort külön fel kell készíteni, így a tesztelők szünetet tarthatnak az egyes vizsgálatok között, ami segít abban, hogy az egész munkanap során teljes figyelemmel végezhessék munkájukat.


Az emberi érzékelés másutt is fontos szerepet játszik a Ford gyártási folyamataiban: jó példa erre a Ford Vignale modellek bőrkárpitozását átvizsgáló mesteremberek feladata, vagy a kiválóan képzett művészek munkája, amikor kézzel alakítják ki az új modellek háromdimenziós agyagmodelljeinek bonyolult formáit.

– A Ford munkatársainak szakértelmét a legmodernebb technológiák egészítik ki, s ez teszi lehetővé számunkra, hogy kiváló minőségű járműveket gyártsunk, amelyek jobban működnek, jobban néznek ki, és sokkal tartósabbak is – tette hozzá Herrmann.
 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.27
A KDH ( Kereszténydemokrata Mozgalom) képviselőcsoportja azt szeretné elérni, hogy a....
2025.01.27
A légszennyezettségi mérések szerint a bécsi levegő tisztasága az utóbbi évek legjobb eredményeit....
2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....
2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....