közlekedés
Az amszterdami székhelyű TomTom nyilvánosságra hozta a legforgalmasabb világvárosokról készített listáját, amelyet saját, globális kutatásuk alapján készítettek el. Állításuk szerint egy átlagos autóvezető évi nyolc napot tölt közlekedési dugókban ülve, és ami meglepő, hogy a mellékutakon sokszor nagyobb a torlódás, mint a főútvonalakon.
A TomTom több millió navigációs rendszerből szerzi az adatait, és ezek alapján azt állapították meg, hogy a világon leglassabban Moszkvában lehet autóval közlekedni. Az orosz főváros torlódási indexe 74 százalék volt 2013-ban, ami azt jelenti, hogy egy út megtétele átlagosan 74 százalékkal több időbe telik annál, mintha üres utakon, minimális forgalomban lehetne haladni. Természetesen a legrosszabb időszak Moszkvában is a délutáni csúcs, ekkor 141 százalékos a torlódási index, tehát egy amúgy 60 percből megjárható út közel két és fél óráig, 144 percig tart.
A 2013-as adatok alapján Budapest az európai városok listáján a 31. helyen található a 24 százalékos torlódási indexével.
A világ 10 legforgalmasabb metropolisza:
1. Moszkva, Oroszország (74 %)
2. Isztambul, Törökország (62 %)
3. Rio de Janeiro, Brazília (55 %)
4. Mexikóváros, Mexikó (54 %)
5. Sao Paolo, Brazília (46 %)
6. Palermo, Olaszország (39 %)
7. Varsó, Lengyelország (39 %)
8. Róma, Olaszország (37 %)
9. Los Angeles, USA (36 %)
10. Dublin, Írország (35 %)
„A hagyományos reakciók a torlódások csökkentésére, mint az új utak építése, vagy a meglévők kiszélesítése már nem bizonyulnak hatásosnak” – nyilatkozta Harold Goddijn, a TomTom elnök-vezérigazgatója. Goddijn úfgy véli, hogy a valós idejű közlekedési információk szélesebb körben történő elterjesztése segítene az egyéneknek gyorsabb utat találni az adott közlekedési szituációban, és a rengeteg adatból az adott városvezetés is könnyen rájöhetne, hogyan fejleszthetné az útjai áteresztő képességét.