Bugatti Chiron
A Bugatti, mint minden luxusmárka, hajlamos arra, hogy termékeiből rengeteg különkiadást és speciális darabot dobjon piacra, ezt korábban megtette a Veyronnal és a Chironnal is. Szinte meg sem lehet számolni, hány féle Chiron látott már napvilágot, a legutóbbi nem különkiadású modell a Profilée volt, 2022-ben, amelyből egyetlen egy készült a Chiron Pur Sport alapján. Azóta pedig több speciaális kiadás is megjelent. Viszont egyszer minden jó véget ér, így a Chiron modellcsalád is, de természetesen még egy utolsó búcsúra azért van ereje a gyártónak. Ez a L'Ultime. Igencsak beszédes név, hiszen azt jelenti: Az Utolsó.
A korábbi Chironokhoz hasonlóan Molsheimban rakják majd össze a modellt, amely a Chiron Super Sport modell alapjaira épül, amelyet 2016-ban mutattak be a Genfi Autószalonon. A különleges kiadás színe is érdekes, ugyanis az autó eleje French Racing Blue, amely az ajtóktól kezdődően fokozatosan megy át Atlantic Blue-ba. A festés része még különböző nevek, amelyeket kézzel írnak fel az autóra és olyan eseményeket és helyszíneket jelölnek, amelyek fontos szerepet játszottak a Chiron életében.
Szerepel az Ehra-Lessien név, amely azt a pályát jelöli, ahol a Chiron 2019-ben elérte a világcsúcs 490 km/órás végsebességet. Paul Ricard is felkerül az autóra, amely a tesztek helyszíne volt, emellett Genf, a bemutató helye, Chantilly, ahol többször is kiállították a modellt, valamint Château Saint Jean és Cape Canaveral, ahol néhány tulajdonos a maximumig pörgethette modelljét. A tükrökön a francia lobogó szerepel majd, a márka szülőhelye előtt tisztelegve. Ezen felül a hátsó szárnyon egy hatalmas 500-as felirat is virít, hogy mindenki biztosan tudja, melyik Chironról van is szó. A kerekeken is látható lesz majd ez a szám, valamint a motorburkolatba is belegravírozzák. Ha már motor, a Bugatti egy négyturbós, 8,0 literes, W-16-os elrendezésű szörnyeteget rak majd a modellbe.
A legnagyobb kérdés viszont az, hogy ki lesz ennek a különleges utolsó darabnak a tulajdonosa, arról a Bugatti egyelőre hallgat. A narancssárga színű oldalsó irányjelzők alapján amerikai lehet a vevő, de korai még feltételezésekbe bocsájtkozni. Bár a Bugatti nagyon hangoztatja, hogy ez lesz az utolsó Chiron, gyakorlatilag ez nem igaz, hiszen a Mistral roadstert továbbra is gyártják (99 darab készül belőle) és a csak versenypályán használható Bolide-ot is (40 darab készül belőle). Persze lehet mondani, hogy a Mistral nem Chiron, hanem teljesen más modell, azt azért érdemes mégis megjegyezni, hogy a Chiron alapjaira épült. Ami pedig a Bolide-ot illeti, szintén a Chiron formaterve alapján készült és rengeteg alkatrészben osztozik is az anyamodellel. De ez persze csak szőrszálhasogatás, a L'Ultime technikai értelemben tényleg az utolsó Chiron.
A Chiront váltó új modell júniusban debütál majd, egy villamosított V-16-os szívómotorral.
Képek forrása: Bugatti