Bemutató

Modellszüret – Új BMW X3 és BMW 6GT 1. rész

2018.02.04.

A BMW Magyarország nemrégiben bemutatta az X3-es legújabb generációját illetve a modellpaletta legújabb üdvöskéjét, a 6 Gran Turismót

Akár azt a címet is adhattuk volna, hogy a jóbornak is kell a cégér, hiszen az új X3 bemutatójának a tokaji borvidék dűlői adták meg a díszletét. Az emblematikus borcsalád – nem mellesleg – egyébként szintén újkori reinkarnációját éli, így akár egy képletes összecsengést ráhúzhattunk az eseményre. Ellentétben azonban a hegy levével, a BMW X3-ast egyáltalán nem tépázta meg az idő, sőt a 2003-as debütálása óta szinte folyamatosan felszállóágban van. Az X5 kistestvére, ami egy új kategóriát az SAV (Sports Activity Vehicle ) is megteremtette hozta a számokat az elmúlt csak nem tizenöt év alatt  másfél millió darab talált belőle gazdára.

Az új széria formavilága nem változott karakteresen

Az X3-as sikersztorijára vigyázó bajor mérnökök nem forgatták ki a sarkából a most piacra lépő szériát. Ha valaki felületes szemlélődik nem sok változást vesz majd észre első pillantásra. Pedig van, csak kevésbé drasztikus a metamorfózis. Az elődhöz képest sokkal lágyabb vonalak jellemzik. A megszaporodott íveknek és motívumoknak köszönhetően pedig nem csak extravagánsabb lett a sziluett, hanem jobb légellenállási együtthatóval is bír, mely utóbbi a 0,29 értékével a versenytársak közül a legjobb.

Az orr rész átlakulása ezen a képen jól követhető

Új a frontrész is, aminek legjellemzőbb stílusjegye a veseformájú hűtőmaszk nem csak nagyobb, de légáramlás-szabályzásra is képes. A korábbi kerek ködfényszórókat hatszögletű LED-es fényforrások váltották a fizimiskán. A világító diódás lámpaegységet találunk hátul is, aminek formája szintén lágyabb lett. A sportos kiállást a hátsó szélvédő fölött elhelyezett légterelő valamint a dupla kipufogó erősíti.

A hátsó front átlakulása

Az új X3 fedélzete egy márkaadoptáció, ezt az elrendezést találjuk már az új 5-ben, tehát a korábban a középkonzolba süllyesztett monitor már itt is önálló egységként funkcionál, és természetesen tudja a gesztusvezérlést is. Ez utóbb szerintünk még nem érte el a tervezett hatékonyságot, inkább a lehetőségét értékelhetjük, hogy van. Úgy véljük az autó ezen funkción sokak megköszörülik majd a nyelvüket. Tudjuk be ezt a tényt annak, hogy máson nagyon nem is lehetne, hiszen az BMW iDrive rendszere nagyon kifinomult és jól kezelhető, aminek értékéből egy cseppet sem von le az, hogy ez a váltókar melletti forgókapcsolóval végezzük. Sőt, azt kell mondjuk, hogy érintő képernyő ide vagy oda, ez a legbiztonságosabb kezelési mód menet közben.

A fedélzet már az új BMW enetriőrt követi

A BMW Personal CoPilot gyűjtőnév magába foglalja a ma legmodernebb vezetéstámogató rendszereit, mely technológiák már látens módon félautomata vezetés alapjai. Az asszisztenciák a BMW Conneted-del kiegészülve felhőalapú kommunikációs csatornákat nyitnak meg, ami nem csak az okoseszközök teljes körű kapcsolódását teszik lehetővé, hanem azonnali információk elérését is lehetővé teszik.

A BMW könnyűszerkezetes járműépítési stratégiájának köszönhetően 55 kg faragtak az autó súlyából az elődjéhez képest. A tengelyenkénti 50-50 százalékos súlyelosztás, az átdolgozott futóművek pedig ideális menettuljadonságokat biztosítanak legyen szó országúti vagy terepes környezetről.

A mádi dűlők között jól menő szőlősgazdának érezhettük magunkat

Első lépcsőben háromféle motor közül választhatunk a sort a dízelek nyitják a 20d 190 lóerővel, majd a 30d 265 pacival a motortérben, míg a csúcsot a bevezetés időszakában a benzines 360 lovas M40i jelenti. A jövő év tavaszán egészül ki az erőforráspaletta további két benzines aggregáttal a 20i valamint a 30i-vel. Minden verzió xDrive hajtással és 8 fokozatú ZF automatával lesz elérhető.

A zempléni domboldalak makadám utakkal taglalt részein tehettük próbára az új X3-sokat. A szőlőtáblákat aranyra festő ősz impozáns körítése volt a tesztnapnak, ami szinte fémjelként is felfogható, hiszen minden bizonnyal ezen autók tulajdonosai soha nem viszik majd ennél zordabb körülmények közé ezt az autót, bármennyire is meg van a képessége hozzá.

Minden bizonnyal durvább utakat soha nem fognak látni ezek az autók

Azt hiszem a meghívott plénum is az urbánusabb körülmények kihívásait élvezte jobban. A 30d, amivel volt módunk szorosabb barátságot kötni a maga 265 lóerejével és 620 Nm nyomatékával, több mint elégséges opció a hazai utakra. Aki ezt a verziót választja annak soha nem fog izzadni a keze a kormányon a teljesítmény hiány miatt. És, ha már a városias környezet szóba került, akkor nyugodtan kijelenthetjük, hogy az X3-as egy praktikus választás, ami nem csak teljesítményben, hanem komfortjában is teljesen kiszolgálja tulajdonosát, így akár adódhatna is a kérdés, kell-e ennél nagyobb autó?

Tökéletes komfortban utazhattunk útviszonytól függetlenül

A kérdése persze költői, hiszen az ötös, hatos már a kínálat része és márka X-es palettájának végén már ott a hetes tanulmány is. A státuszuktól eltekintve azonban ezek a méretekkel kevésbé tudunk otthonosan mozogni városi környezetben.

Az új BMW X3 induló ára 20i benzines változatban 13 350 000 forint, a tesztnapon kipróbált gázolajos verziókból a négyhengeres 20d 14 250 000 forint, míg a 30d 17 000 000 forinttól indul.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....