Párizsi Autókiállítás 2014
A sajtónapok október 2-án kezdődnek, ezt követően 4-19. között bárki számára látogatható a rangos autóipari esemény. A széria, koncepció és egyedi gyártású autók felhozatala minden bizonnyal lenyűgöző látványt tartogat az odalátogatók számára, nem kevésbé garantált a feledhetetlen élmény a kiállítás egyéb programjai révén, hiszen ebben a franciák mindig is jók voltak.
Az első párizsi autókiállítás helyszíne a Tülériák Kertje (Jardin des Tuileries) volt 1898-ban, ahol csupán egy maréknyi újkeletű masinát vonultattak fel a kiállítók, bizonyítva, hogy új szelek fújnak az egyéni és tömegközlekedés, valamint az áruszállítás terén. Természetesen az akkori miniszterelnök tartott ünnepi beszédet az esemény megnyitóján, de szkepticizmusát nem rejtette véka alá és stílusosan egy hintóval távozott.
Az automobil gyors elterjedését követően a soron következő (1901) expo megítélése már egyöntetűen pozitívabb volt az ország első embere részéről, de sajnos azt követően már közel három évtizedet (1930) váratott magára az újabb megrendezés.
A kiállítás érdekességeit, újdonságait taglaló írásainkat csak annyival egészítenénk ki, hogy a legtöbb autógyártó és különösen a francia autógyárak részéről egy érdekes tendencia figyelhető meg. Ez nem más, mint hogy minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektettek az üzemanyag hatékonyságra, a zéró emisszióra, mint korábban.
Európai viszonyokat tekintve a PSA konszern és a Renault jobban képviselteti magát az üzemanyag hatékonyság terén, mint a többi márka. „Portfóliójukban nagy szerepet szántak a kis kategóriájú autóknak, erős hagyományaik vannak dízel motorok frontján és a downsizing terén is kiváló munkát végeztek” – nyilatkozta az Automotive News Europnak Ian Fletcher az IHS Automotive elemzője.