Genfi Autószalon

Mire érdemes figyelni az idei Genfi Autószalonon?

2024.02.26.

Idén a kínai márkáké lesz a főszerep, de a Renault Csoport is jelen lesz a Daciával együtt.

Bár az idei Genfi Autószalontalán a valaha volt legkevesebb szereplővel fog jelentkezni, ez korántsem jelenti azt, hogy a megjelenő cégekre nem érdemes odafigyelni, sőt, több érdeklődés jut egy-egy gyártóra. Mindössze néhány cégcsoport fogja képviseltetni magát, de azok olyan modellekkel jelennek meg, amelyeket érdemes nem kihagyni. A Renault 5-ös kisautója az egyik legígéretesebb darab, de a kínai SAIC és két új modellt fog leleplezni Svájcban, amelyekkel az európai piacot is igyekszik megkörnyékezni.

A covid előtt a Genfi Autószalon az egyik legnagyobb európai autóshow volt, ahol a gyártók kedvükre villogtathatták meg új technológiájukat, kényelmes belsőiket és forrradalmi külsejüket. Idén azonban sem a Mercedes-Benz, sem a Volkswagen Csoport, sem a BMW nem lesz jelen, amely német Nagy Hármas pedig a show egyik legnagyobb húzóereje volt a korábbi években. A Toyota és a Hyundai is kimarad a buliból, valamint a Ford és a Stellantis sem fog ott lenni a négy év után először újra megrendezett kiállításon.

A február 26-a és március 3-a között megrendezett eseményen a megjelenők között lesz a Renault és a Dacia, a kínai BYD és almárkái: a Denza és a Yangweng, valamint a Lucid, az MG és a SAIC nevű kínai gyártó új márkája, az IM. Az olasz tervezőmárka, a Pininfarina is tiszteletét teszi majd. A fő részleg a 4-es Terem lesz, ahol a Renault és a Dacia kapott helyet, valamint a BYD és az MG, mint a legnagyobb cégek az idei eseményen. A Pininfarina az emeleten rendezkedik be. Ezekre érdemes figyelni a márkák kapcsán:

BYD

A kínai márka egyre ismertebb és népszerűbb nem csak Európában, de a tengerentúlon is, mivel olcsóbb alternatívát jelent az elektromos autó-piacon a Teslánál, miközben mégis hasonló luxust kínál az amerikai gyártó árainak töredékéért. A BYD Atto 3 Európa egyik leginkább keresett kompakt SUV-ja, a Genfi Show-n pedig újabb modellt mutat be a cég: a plug-in hibrid Seal U DM-et. A BYD más almárkái is jelen lesznek és lelepleznek majd saját modelleket is: a Yangweng U8-as plug-in SUV-t és a Denza teljesen elektromos crossoverét, az N7-et és a D9-es nevű minivant mutatja majd be.

Mivel a kínaiak éppen a kicsiny hazánkban terveznek gyárat nyitni, az európai autópiac kutatói szerint a BYD eladásai még inkább megugorhatnak idén.

A Yangweng U8. (Forrás: BYD)

Dacia

A Renault Csoport román márkája régóta az európai piac egyik legolcsóbb lehetősége az autózásban, viszont az elmúlt években igyekeznek egyre feljebb tornászni modelljeiket és több pénzért több értéket akarnak beletenni a modellekbe. Azonban ez nem azt jelenti, hogy elbúcsúzhatunk az olcsó autózástól: a Spring modell Genfben mutatkozik majd be ráncfelvarrt változatban, amelynek része egy teljesen áttervezett belső is. A Kínában gyártott SUV a nyolcadik legtöbbet eladott EV volt Európában, 60 ezres darabszámmal.

Ezen felül Genfben debütál a Duster új generációja és a Sandrider fantázianevű, Dakar-versenyzésre szánt autó is.

Az új Dacia Spring. (Forrás: Dacia)

Lucid

Az amerikai EV-gyártó egyre inkább éri utól a Teslát mind teljesítményben, mind kivitelezésben, ami nem is csoda, mert a cég alapítója, Peter Rawlinson korábban a Teslánál dolgozott, míg úgy nem döntött, létrehozza saját márkáját. Air nevű szedánja Genfben fog először megjelenni az európai közönség előtt, méghozzá kétféle kivitelben is, emellett pedig a Gravity nevű SUV-t is bemutatják. A Lucid nemrégiben jókora árnyesést végzett saját háza táján az amerikai piacon, ezért érdemes figyelni, hátha az európaiaknak is kedvezni akarnak. Természetesen a vásárlók bevonzása áll a lépés mögött, de az Airt például 85 ezer euróért fogják kínálni Németországban, ami egy luxus, teljesen elektromos szedánért egészen egészséges ár, a riválisokkal összehasonlítva.

A Lucid Air. (Forrás: Lucid)

SAIC

A SAIC kínai gyártóóriás alá tartozó MG név nem ismeretlen Európában, ugyanis a márka eredetileg Angliából származik, amelyet később a kínaiak támasztottak fel hamvaiból, hogy egy új brandet hozzanak létre. Az olcsó, elektromos és hagyományos meghajtású modelleket is kínáló lineup sokak számára vonzó és egyre több MG-t lehet látni az utakon. Az MG3 nevű új hatchback Genfben fog debütálni, amely korábban csak az Egyesült Királyságban volt kapható. Az új generáció hibrid hajtást kap, korábbi mild-hibrid helyett. A Cyberster nevű roadster is Genfben jelenik majd meg először, természetesen teljesen elektromosként.

Az MG mellett a SAIC egy új márkát is be fog mutatni: IM névre hallgató brandjét a prémium kategória vásárlóinak szánja. A rövidítés mögött Intelligent Mobility (Intelligens Mobilitás) név áll, amelynek L6-os szedánjához 800 km hatótávot és 3 másodperc alatti 0-100 km/órás gyorsulást ígérnek.

Az MG3-as hatchback. (Forrás: MG)

Pininfarina

Az olasz tervezőcég a korábbi években limitált darabszámú szuperautókkal és hidrogénhajtással is csalogatta az érdeklődőket, az idei Genfi Autókiállításon való szereplésükről azonban egyelőre nem sokat tudni. Korábbi híresztelések alapján egy új koncepcióautót fognak bemutatni, azonban sajnos ez sem biztos. Február 26-án majd kiderül.

A Pininfarina Battista. (Forrás: Pininfarina)

Renault

A Genfi Autószalonon a francia gyártó fogja a legnagyobb részt kapni, mivel a megjelenő cégek közül ő számít a legnagyobbnak. A legnagyobb szám is a Renault lesz, mivel a Renault 5-ös, teljesen elektromos kisautó bemutatójával várja majd a közönséget Svájcban. A "retrofuturisztikus", ellentmondásos jelzővel illetett autó kezdőára 25 ezer euró alatt lesz, és főképp a kínai konkurenciával fog majd versenyezni a kedvelt európai szegmensben.

Az új Renault 5. (Forrás: Renault)

Nyitókép forrása: Renault

Forrás: 
Automotive News Europe

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.27
Hétszemélyes elektromos luxusterepjárót dob az európai piacra Kína egyik legrégebbi autómárkája, a....
2024.04.27
Dízel helyett zöldárammal biztosítják a repülőgépek energiaellátását tizennégy állóhelyen a Liszt....
2024.04.27
Sok remek és izgalmas autót, rengeteg tesztet és persze rendkívül szoros küzdelmet hozott az Év....
2024.04.27
A BMW Group Magyarország közel háromszáz ügyfele ismerkedhetett meg a bajor prémiumgyártó tisztán....
2024.04.27
Kezdetét vette a június 8-ig tartó, Közlekedik a család elnevezésű országos közlekedésbiztonsági....
2024.04.27
Összesen hatan utaztak a sérült járművekben – jelentette az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.04.27
A Nissan kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak elérhetőségét....
2024.04.27
Mercedes-Benz minden mennyiségben. Gyönyörűen felújított, karbantartott, retró Mercedeseket....
2024.04.27
A Toyota a Pekingi Autószalonon mutatta be a két új elektromos szabadidő-autóját, amelyekből tavaly....
2024.04.27
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinform jelentése....