Teszt

Mini Resolute, az örök fiatalság receptje

2022.12.05.

A Mini alighanem az autóipar nagy marketing találmányainak egyike. A BMW-hez tartozó brit márka minden modellévben új stíluselemekkel rukkol elő, miközben hagyományszámba menően marad a karosszéria dobozformája, a műszaki tartalom pedig ritkábban, csak annyit módosul, amennyi kell a versenyelőny megőrzéséhez. 

Szerző: Heimer György

E jól bevált stratégia mentén az idei divatfazon a hangzatos Resolute (eltökélt) nevet viseli, ismét tanúsítva, hogy a Mini formatervezői nagyon tudják, hogyan lehet újra meg újra elkábítani, többletkiadásra csábítani a prémiumos kiskocsiért rajongó vásárlóközönségét.

Az „Eltökélt” prémium a prémiumban. E különkiadás modelljei mind méregzöld színűek, fehér tetőfényezéssel. A karosszérián mindenféle apró csicsák, így többi között a kör alakú fényszórók és a hűtőrács keretei, a kilincsek, sőt még az üzemanyagsapka is bronzszínben pompázik. Az apró kiegészítő szerelvények sora, köztük a kerékjárati ívek mögötti oldalsó irányjelzők, a fekete könnyűfém keréktárcsák, a spéci hűtőrács-lamellák, légbeömlők harmonikusan összepasszolnak, a dizájnfilozófia szerint dinamizmust, sportosságot kell sugallniuk. Bent az utastérben tovább folytatódik az agilis kivitel, igényes anyagokkal, így például a műbőr-textil huzatú sportülések, a finom tapintású, nappa-bőrrel bevont sportkormány és mindenféle apró látványos díszvarrás, színárnyalat turbózza az exkluzív hatást. A Resolute edition ugyanakkor belesimul a Mini immár klasszikus dizájn egészébe. Vagyis a műszerfal látványát továbbra is uralja az ős Miniből eredeztetett nagy kör alakú kijelző (amelyben ma már az információs-szórakoztató szolgáltatások érhetők el), továbbá a pilótaállásra hajazó billenő kapcsolósor, amely ugyancsak egyfajta védjegy a Mini formavilágában. Viszont a vezető előtti műszerfalon – a hagyományos analóg mérőórák helyett – a már néhány évvel ezelőtt bevezetett fekete, téglalap alakú digitális kijelzőn jelennek meg a kocsi üzemadatai, és a széleken lekerekített panel látványán az sem ront, hogy a kormány, az állíthatóság ellenére, „belelóghat” a mellesleg nem éppen tű éles felbontású kijelzőbe.

Amúgy a Resolute hozza a márka értékeit. Ez a Mini, éppen úgy, mint a „normál” kivitelűek, kicsi, kényelmetlen és…élményszámba megy vezetni. Az elöl ülőknek még csak hagyján, úgy ahogy befészkelődhetnek, de a hátsó fertályra még az ötajtós változatban is mutatvány ki-beszállni a szűk üléssorra, a lábhely pedig még előretolt első ülések esetén is kalodányi. De ez mit sem számít a Mini hívek szemében. A kisautó megy, mint a golyó, cikázik a városi közlekedés dzsungelében, futóműve beton kemény, vezetője pedig úgy érezheti magát, mintha „lent, az úttest felett ül”. Tényleg igaz a reklámjaiban gyakorta elsütött hasonlat: gokartként száguld, talpon marad, még sebesen bevett kanyarokban is. Mindez kicsit szakmaiabban megfogalmazva azt jelenti, hogy például a Cooper S jelű változatban a BMW-től átemelt 1998 köbcentis benzinmotor 178 lóerős, átlagfogyasztása 6,2 liter, az ezer kiló körüli négykerekű 7 másodperc alatt fenn van százon, a gyárilag megadott végsebesség 200 km/óra felett mozog, s persze az extraként hozzá rendelhető duplagangos Steptronic automata sebességváltó is béemvésen kapcsolgat az egyes fokozatok között.

Ám a Mini nem olcsó mulatság. Az 5 ajtós Mini Cooper S 8,860 millió forint alapáron startol, a Resolute kivitel pedig önmagában véve több mint 1,464 milliót kóstál. És ebben még messze nincsen benne minden, a luxusmárkákkal vetekedő extrák hosszú listájából bőven lehet válogatni, így az ár felszaladhat akár 14 millió fölé is. Csak mutatóba: a már említett Steptronic automataváltó 665 ezer, a motorosan mozgatható üvegtető 332 ezer, a ledes, adaptív fényszórók 332 ezer, a Harman Kardon hifi 266 ezer, a vezetést segítő csomag több mint 565 ezer, míg az ötéves szerviz 348 ezer forintba kerül. Megéri? Az eladási statisztikák arról tanúskodnak, hogy minden ki van találva: a pénzes vevőkör – nem egyszer fiatalkori Mini nosztalgiából – hajlandó mélyen a zsebébe nyúlni, díjazzák a formatervezési bravúrokat is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.02
Használttesztünk főszereplője tipikusan olyan autó, ami mára vagy nem létezik, vagy végletekig....
2025.02.02
A Philadelphiában lezuhant repülő utasai mellett az utcán tartózkodók között is van halálos....
2025.02.02
Éveken belül kötelezővé tennék az automatikusan, manuális beavatkozás nélkül vészfékező sofőrsegéd....
2025.02.02
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe:Bolond egy időjárás. ..
2025.02.02
Bemutatta a 2025-ös esztendő modellpalettájának legújabb típusait a Harley-Davidson – jelentette be....
2025.02.02
A közlemény szerint elkészült a MÁV-csoport éves riportja, amely a 2024-es év közlekedési....
2025.02.02
A ComparetheMarket nevű ausztrál internetes elemző cég a Google Trends adatait értelmezve idén is....
2025.02.02
Nem mindennapi látványt nyújtott a piros Lada 2105-ös a mellette futó állatokkal. ..
2025.02.02
A jubileumi példány kanyonbarna színű, GLX felszereltségű S-CROSS Franciaországba kerül új....
2025.02.02
A ködben is csak 140-ig lassított, nem csoda, hogy hatalmas baleset lett a hajsza vége. ..