Mini Countryman SE ALL4 teszt

A Mini jól érti – Mini Countryman SE ALL4 teszt

2024.11.22.

Méreteit és tömegét meghazudtolóan dinamikus a legnagyobb Mini modell legerősebb változata. Ahogy egy csúcsmodelltől várnánk a kínálat tetején, az SE ALL4 tényleg a legkomolyabb Mini modell valaha.

Emlékszünk még azokra az időkre, amikor az S és JCW modellek tényleg a legerősebb, legsportosabb változatok voltak a Mini kínálatában? Morogtak, durrogtak, prüszköltek, és tényleg visszaadták a Mini sokszor hangoztatott gokart vezetési élményét. Nos, ezeknek az időknek vége. A belsőégésű sportmodelleket fokozatosan ették meg az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási és hangszennyezési normák. Először csak a kipufogó halkult le, majd a teljesítmény leadás lett teljesen eseménytelen a Mini sportautóinál, úgyhogy nagyon örülök, hogy nem a velük kapcsolatos csalódásomról kell írnom, hanem az új Countryman valóban legerősebb modelljéről: ami történetesen teljesen elektromos.

Olyan időket élünk, hogy nem a John Cooper Works, hanem az SE ALL4 modell számít a legerősebbnek a Countryman harmadik generációjából a maga 313 lóerejével. Ami egy villanymotorban döbbenetesen erősnek számít. Hiába a közel 4,5 méter hosszú kaszni, a magas építés, és a 2,075 kg tömeg, ennyi erő már elég, hogy szinte semmissé tegye a tömegét. Éppen a Countryman előtt járt nálam az elektromos Fiat 500, és azzal az aprósággal sem lehetett olyan könnyedén, lazán cikázni a városi forgalomban, mint ezzel a családi crossovernek szánt sportautóval, ami – mint megannyi más modell – villanyhajtással teljesedett ki igazán.

Ugyanis korábban már járt nálunk 1,5 literes, háromhengeres motorjával az új Countryman, de, ahogy akkor is írtam, teljesen eseménytelen és jellegtelen volt a vezetési élmény. Sokkal jobban elvitték a hangsúlyt a divatos formák és anyagok, valamint a digitális élmény. A rendkívül újító és ultramodern utastér ecsetelésébe most nem megyek bele részletesen, hiszen korábban már ömlengtem róla hosszabban. Pedig az autó karakterében tényleg meghatározó tényező a kabin, ami otthonos, csendes, valóban prémium minőségű és tágas. Most már babakocsival is kipróbáltuk, és a Countryman tényleg egy teljes értékű családi autó lett.

Ráadásul ott csücsül középen az autóipar első sorozatgyártott, gömbölyű infotainment rendszere, ami mintha frissítést kapott volna a legutóbbi találkozónk óta, ugyanis sokkal gyorsabb és megbízhatóbb lett. Most csak egy profil futott rajta, így nem volt minek összeakadnia, de azért így is németül indult egyszer. Ennyi belefér az elképesztő felhasználási élményért cserébe. (Ha több ujjal oldalra húzzuk a zene lejátszót, akkor lemez lejátszó lesz az egész felület, amit lehet scratchelni. Őrület, komolyan.) Jól érzi a Mini, hogy a villanyos korszakban nem a hajtáslánc tudásával, hanem karakterrel lehet kitűnni. Nem a motor morgásához, hanem az ilyen bohókás kiegészítőkhöz fogunk kötődni. Ezek fogják meghatározni egy autó karakterét.

Márpedig a tisztán elektromos Countryman mintha egy másik ligában játszana, mint a háromhengeres változat. A többlet tömeg miatt sokkal felnőttesebb, komfortosabb a futóműve. Még Budapest legrosszabb útszakaszaiból sem érezni semmit odabent. Jobban él a kezünkben a kormányzás, a pedálokkal remekül tudjuk terelni a hatékony villanyos felhasználás felé, ami egy 17,9 kWh/100 km fogyasztásban állapodott meg, ami 360 kilométeres hatótávot adna ki, ha a 64,6 kWh-s, nettó akksi kapacitással számolok. Ez a fogyasztási érték remek egy ilyen erős és ilyen nagy elektromos crossovertől, pláne úgy, hogy nem szégyelltem kihasználni lenyűgöző térugró képességét. Csak kinézünk egy pontot és máris ott vagyunk.

Amit szintén remekül csinál a Mini, hogy az elektromos modelljeik ára egyre inkább közelít a belsőégésű változatokhoz. Például a 204 lovas Countryman E 17,1 millió forintról indít, míg a benzines, 170 lovas Countryman C 13,5 milliótól elérhető a konfigurátor szerint. Hajtáslánctól függetlenül rendelhető rájuk a sportos John Cooper Works csomag, vagy éppen a nagy kedvencem, a Favoured Trim, ami egyfajta matt, rosegold hatást ad az autó legfontosabb elemeinek. Így lesz igazi ékszer a forgalomban, ami után garantáltan mindenki megfordul, csak jelen esetben hangtalanul tűnünk el a távolban.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.22
Főleg eleinte, az autózás hajnalán volt jellemző, hogy a legtöbb gyártó vas és fém munkával kereste....
2025.01.22
Rekordszámú, 1,453 millió személyautót gyártottak tavaly Csehországban, 3,9 százalékkal többet,....
2025.01.22
Meglepő, hogy kik adják az ötletet, ami működhetne is.   ..
2025.01.22
Tehetséges fiatal autóversenyzők tűntek fel idehaza a közelmúltban, ezért széles összefogással, a "....
2025.01.22
Ha páncélos személyautót említünk, a szovjet ZIS 115 típus juthat eszünkbe. Kevésbé köztudott, hogy....
2025.01.22
Hetven páros nevezett a Monte-Carlo-ralira, amely csütörtökön rajtol el a monacói hercegségben és....
2025.01.22
A közelmúltban két olyan új, megfizethető árú modellt is bemutatott a Peugeot, amelyre sokan....
2025.01.22
Donald Trump amerikai elnök hivatalba lépése után a cseh vállalatok mérlegelhetik a gyártás....
2025.01.22
Négy ajtós változattal érkezik a MiniEv, hogy a Hong Guang visszatérjen a csúcsra a szegmensében. A....
2025.01.22
A globális felmelegedés miatt hevesebbek a viharok, villámárvizeket okoznak a zivatarok, és egyes....