ICDP
A Carvana a maga módján valóban kifejezetten innovatív, pedig ki gondolná, hogy a használtautó-kereskedelemben helye van bármiféle innovációnak. A vállalat célja a használtautó-vásárlás folyamatának megváltoztatása. Honlapjukon és applikációjukon keresztül árulnak alaposan átvizsgált használt autókat, közvetlenül a vásárlóknak.
Nincs értékesítő, nincs alkudozás, az érdeklődők a honlapon/applikáción böngészhetik a készletet, az autó kiválasztása után pedig a Carvana még a papírmunkát is intézi a háttérben, beleétrve az esetleges finanszírozást is, mielőtt házhozszállítaná a kiválasztott autót.
Ha pedig valaki az Egyesült Államok területén található 16 “autóautomata” közelében lakik, ott helyben is felveheti a kocsiját, miután a túlméretezett zsetonját behelyezte az automatába.
Mivel nincsenek értékesítők és az egész rendszer a központi, automatizált folyamatokra épül, a Carvana igen olcsón tudja áruba bocsátani az autóit, az alacsony árat pedig az eladott autók számának folyamatos növelésével próbálja ellensúlyozni. Ami a számokat illeti, valóban sikeres a koncepció: Az idei év első három hónapjában 36,766 autót értékesítettek, ami duplája a tavalyi első negyedév eredményének, 755,2 millió dolláros forgalmával pedig 110%-os növekedést ért el.
Ennek ellenére, bár a koncepció sikeresnek mondható, növekednek és terjeszkednek, nyereségesnek semmiképpen sem nevezhető.
A befektetők ezért egyelőre nem kapkodnak a vállalat részvényei után, ugyanis részvényenként 0,53 dollárt vesztett a cég az idei évben. De hogyan lehetséges, hogy mégis ennyire sokan látják az autókereskedelem jövőjét a Carvana koncepciójában?
Számos új, kifejezetten sikeres vállalkozás bevalottan a Carvana ötletéből inspirálódott, csak annak számos elemét átalakítva lettek sikeresek. A Nagy-Britanniában elképesztő ütemben növekvő Imperial Cars vezetője nemrég például arról beszélt, hogy ő is mindent úgy csinálna mint a Carvana, ha nem kellene profitot termelnie, ezért ők például nem szállítanak házhoz az ügyfeleknek.
Az Egyesült Államokban is az a tapasztalat, hogy a hagyományos autókereskedelem nyereségesebb, mint a Carvana féle innovatív modell, mégis akkora népszerűségnek örvend utóbbi, ami alapján az ember egy minden szempontból forradalmi modellre számítana.
A vállalat vezetői fogadkoznak, hogy csak idő kérdése, hogy profitot termeljenek, de egyelőre úgy tűnik, a Carvana illeszkedik az autóipar valóban innovatív vállalatainak sorába: Car-Sharing vállalatok, Uber, Tesla… óriási ötletek, csak éppen nem termelnek nyereséget (tudjuk, a Tesla az utolsó negyedévben először profitot termelt).