Honda NSX
Jelenleg Kaliforniában zajlik az új Honda (Amerikában Acura) NSX nemzetközi sajtóbemutatója, így a Honda sem húzhatta tovább az időt, kénytelen volt végre megadni a műszaki adatokat az autóról, mivel a rajongók a kocsi januári leleplezése óta vártak erre.
A kocsi szíve a középen elhelyezett, 75 fokos hengerszögű, 3,5 literes V6-os biturbó benzinmotor, amely önmagában 507 lóerős, a nyomatéka 550 Nm. Bár nincs rajta VTEC változó szelepvezérlés, így is elpörög 7500-ig. A motor és a kilencfokozatú duplakuplungos váltó közé beépítettek egy 47 lóerős villanymotort, amelynek az a feladata, hogy segítsen megszűntetni a turbólyukat, vagyis gázadásra késedelem nélküli gyorsulás legyen az NSX válasza.
Az NSX-ben azonban nem ez az egyetlen villanymotor: az első kerekeknél is van egy-egy 37 lóerős, amelyek egymástól függetlenül hajtják az első kerekeket, akár nyomatékvektor hatást is előidézve kanyarban, vagyis az ívkülső kerékre adva több nyomatékot. A villanymotorokat egy lítium-ion akkumulátor táplálja árammal, amely az ülések és a motor között kapott helyet.
A komplex hibrid hajtásrendszer összteljesítménye 581 lóerő, az össznyomaték 644 Nm. Az NSX 0-96 km/h-ra 3 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége 307 km/h. A gyorsulás minden bizonnyal jobb is lehetne, ha a kocsi tömege üresen nem 1725 kilogramm, hanem valamivel kevesebb lenne. Persze az akkumulátor, a három villanymotor és a nagy benzinmotor ismeretében ez még így is szép eredmény, a tömegcsökkentéshez nagyban hozzájárult, hogy a térváz és a külső karosszéria alumíniumból készült. Az új NSX alapára körülbelül 52 millió forint, az értékesítés 2016 tavaszán kezdődik.