járműgyártás
Tobias Moers 2020 májusában csatlakozott az Aston Martinhoz. Két év után véget ért vendégszereplése.
Év elején még pletykák voltak, mostanra biztos az elválás. Tobias Moers azonnali hatállyal távozik az Aston Martin vezérigazgatói posztjáról – jelentette be a cég csütörtök reggel. A háttérben állítólag nézeteltérések állnak Lawrence Stroll tulajdonossal és a felügyelőbizottság elnökével a luxussportkocsikat gyártó stratégiai irányvonalát illetően.
Tobias Moers Fotó: Aston Martin
Moers 2020-ban a Mercedes leányvállalatától, az AMG-től érkezett, és már akkor kitűzte az irányt, hogy a krónikusan veszteséges céget a pályára állítsa. Így csökkentette a készletet, és megszüntette a két gyártósor egyikét. Egyelőre azonban nem tudta tartósan nyereségbe fordítani a céget.
Stroll hivatalos nyilatkozatában megköszönte Moers elkötelezettségét. Fegyelmet vitt a jelenlegi üzletbe. Most azonban itt az ideje, hogy a növekedés új szakaszába lépjen.
Moers helyét Amedo Felisa, a Ferrari korábbi főnöke veszi át, aki korábban az Aston Martin tanácsadójaként dolgozott. Július 1-jén Roberto Fedeli, a szintén ex-Ferrari-ember veszi át véglegesen a műszaki igazgatói posztot. "Úgy gondoljuk, hogy ezek a változtatások kifizetődőek lesznek az Aston Martin számára" - mondta Stroll.
Fotó: Aston Martin
Moers egyike azon vezetők hosszú sorának, akik az elmúlt tizenkét hónapban elhagyták az Aston Martint. Sokan zárt ajtók mögött számolnak be arról, hogy az ok Stroll milliárdos, aki 2020 januárja óta az Aston Martin tulajdonosa. Nemcsak magában a cégben, hanem a Mercedes motorokkal közlekedő, azonos nevű Forma-1-es versenycsapatban is megkezdődött a csúcsszemélyzet elvándorlása – írja a német honlap.
Moershez hasonlóan Otmar Szafnauer is nemrég hagyta el a céget. Az amerikai 2018 óta vezette az Aston Martin versenycsapatot (még Force India néven).
A milliárdos Stroll sokat vár alkalmazottaitól, és mindenekelőtt gyors sikert szeretne látni. Az ellentmondásokat és más véleményeket csak korlátozottan tűri. Míg a szupergazdag kanadai nagy sikereket ünnepelt ezzel a vezetési stílussal a divatiparban, addig az autóiparban végzett tevékenysége eddig kevésbé volt sikeres
Fotó: Aston Martin
Az Aston Martin maga is tisztán elektromos sportkocsit szeretne piacra vinni legalább 2025-től, 2030-ra pedig a britek alapportfóliójának elektromosnak kell lennie. Ambiciózus célok, amelyek megvalósíthatósága most megkérdőjelezhetőbb, mint valaha.
Több mint 50 milliós veszteség
Ugyanakkor ragaszkodni szeretnének a már bejelentett növekedési célokhoz. Függetlenül azoktól a kevésbé pozitív negyedéves adatoktól, amelyeket a márka ezen a szerdán is bemutatott. Az üzemi veszteség 2022 első negyedévében 47,7 millió GBP (54,7 millió EUR) volt, szemben a 2021 első negyedévi 15,3 millió GBP-vel. Az Aston Martin ezt magasabb értékcsökkenéssel és kamattal indokolja. A közlemény szerint tehát a márka a menetrend szerint halad. A sikerszámok azonban másként néznek ki.
Tobias Moers lemondása kezdetben semmit sem változtat a Mercedes AMG-vel kötött technológiai együttműködésen. Az együttműködés részeként a Mercedes részesedése az Aston Martinban akár 20 százalékra is emelkedhet. Egyelőre még nem világos, hogy a britek átveszik-e az AMG elektromos architektúráját is 2025-től a tervek szerint. Úgy tűnik, az Aston Martin az eddigieknél jobban szeretne a Ferrari, mint közvetlen versenytárs felé orientálódni.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!