árazás
Az autó árának alapja természetesen a költség, amibe egy autó legyártása kerül. Ennek jelentős részét teszik ki a nyersanyagok, melyek messze a legnagyobb költségtényezők az autóiparban, és a teljes ár nagyjából felét teszi ki gyártótól függően.
Szintén jelentős költségtényező a kutatás és fejlesztés – minden új járműmodell gyártása előtt kutatást és fejlesztést kell végezni. Ez a gyártási költségek mintegy negyedét teszi ki.
Emellé jönnek még a munkadíjak, vagyis az autógyárnál dolgozó emberek bérköltsége és a hirdetési költségek, egy autót ugyanis ritkán lehet hirdetések nélkül bemutatni a nagyvilágnak
Szintén jelentős még az ár adótartalma, Magyarországon például a híresen magas ÁFA teszi ki az ár jó részét.
A fentiekből van egy rakat kész autó, de azokat el is kell adni. Ez értékesítési módtól függően változhat, de általánosságban elmondható, hogy a kereskedőké a következő jelentősebb összeg, ami az autó árát kiteszi.
A kereskedők átlagosan egy autó árának 10 százalékát tarthatják meg, olykor többet, máskor kevesebbet.
A tíz százalék akkor marad szinte biztosan a kereskedőknél, ha a helyzet például a mostanihoz hasonló, vagyis kevesebb új autó elérhető, mi amennyit valójában el tudnának adni az ügyfeleknek.
Ilyenkor csak a „normál” kedvezményeket adhatják oda a vásárlóknak, de többnyire ezt sem adják oda, mert anélkül is gazdára talál az autó. Az a kedvezmény, amit a gyártó biztosít, márkánként és modellenként változó, de nagyjából szintén tíz százalékot tesz ki egy átlagos autó esetében.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!