Daimler

A mi modelljeink minden más autótól eltérnek - Ingo Fröhlich 2. rész

2015.09.26.

Szerintem a mi modelljeink minden más autótól eltérnek, összességében egyetlen gyártó sem tudja elérni azt a mobilitási élményt, vezetési teljesítményt. Természetesen a BMW sportos, az Audi is kiváló, de a miénk egyszerre elegáns, dinamikus és kitűnő - mondja portálunknak adott interjújának második részében Ingo Fröhlich, a Mercedes-Benz Hungária Kft. és az EvoBus Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.

Szerző: Heimer György

autoszektor.hu: A Mercedes két ádáz versenytársa a BMW és az Audi. Itt nálunk rivalizálásuk leképezi a nyugat-európai versenymintát? Megítélése szerint hol, miben kellene erősíteniük?

I.F.: A nemzetközi aréna különbözik a magyartól. Ott ugyanis a BMW az első, az Audi pedig a harmadik. Magyarországon azonban pont fordított a sorrend: első az Audi, a harmadik pedig a BMW – legalábbis az év első negyedévének adatai alapján. Az Audi itteni erős pozíciójának vannak történelmi okai és persze az is, hogy ők már régóta gyártással is jelen vannak. Való igaz, hogy éles közöttünk a verseny, de engem különösebben nem nyugtalanít, éppen hol állunk. Számomra az ügyfelek elégedettsége a fontos. Persze vannak célkitűzések és növekedési elvárások, örülnék, ha mi lennénk az elsők, de ez nem első számú prioritás. Nézze, amikor én 2011-ben ideérkeztem, még a Volvo is előttünk állt, az idei év első négy hónapjában pedig mi kerekedtünk legelőre. Majd meglátjuk, mi lesz év végén, de a győri gyár miatt nehéz lesz megverni az Audit. Ez olyan „Mission Impossible”, lehetetlen küldetés, elvégre a győri dolgozók közül 400-500 használ cégautót, elsőségükhöz már az is elég, ha lecserélik járgányaikat.

Fotó: Mercedes

autoszektor.hu: A kormányzati tendereken előnyt jelent a kecskeméti gyár?

I.F.: Az előbbiekben már utaltam rá, hogy a gyárnak nagy hatása van az itteni eladásokra. Legfőképpen azért, mert a közvélemény már hazai termékként könyveli el a Mercedest. A közbeszerzések esetében ez még önmagában nem segít, a tendereket nemzetközi verseny keretében hirdetik meg. Másrészt viszont a kormány is meg akarja mutatni, hogy támogatja a hazai termékek gyártását, s ez rengeteget segít. De állunk a nyílt megmérettetés elébe, modelljeink megállják helyüket bármilyen versenyben. Motorjaink gazdaságosak, rendkívül jó hatásfokkal működnek, s általában véve, a közbeszerzések egyik legfontosabb feltételének, a költséghatékonyságnak is megfelelünk.

autoszektor.hu: Az elmúlt években, az alacsonyabb fizetőképesség nyomán különösen megugrott a használt autók forgalma, beleértve a roncsautók behozatalát is. Önnek okoz fejtörést a szürkeimport és mit tud tenni ellene?

I.F.: A szürkeimport mindig is nagy gond volt, van adatunk a behozott használt – többségében 10 évnél idősebb – Mercedesekre is, de ez bizalmas üzleti információ, nem árulhatom el. A mi hálózatunk is árul használtakat, de azok általában hat évnél fiatalabbak, s szervizcsomagot, garanciát adunk hozzájuk. Jómagam rendkívüli fontosságot tulajdonítok a használtautó-értékesítésnek, mivel így ismét bizonyítani tudjuk gyártmányaink minőségét, ugyanakkor e vevők közelebb kerülnek a márkához, sokan közülük a használtak révén lesznek újak vásárlói. Tény viszont, hogy a tíz évnél is idősebb, kétes forrásból érkező Mercedesek a kormányzatnak, s nekünk sem jó, de annyi bizonyos: nálunk ilyen autót nem talál.

autoszektor.hu: Néhány szakújságíró mostanában keményen bírálta a kecskeméti Mercedeseket. Mit a válasza?

I.F.: Visszakérdezek. Ön már vezette azokat, s ha igen, mi a véleménye?

autoszektor.hu: Nagyon jók.

I.F.: Én is így gondolom. Ha valaki beül autóinkba, magára csukja az ajtót, egy másik világban találja magát. Én már vagy húsz éve vezetek csillagos emblémájú kocsit, s mondhatom, más élmény vezetni azokat. Más érzés, más érzelmi töltet, még tapintásra is.

Fotó: Boros Jenő

autoszektor.hu: Azt akarja mondani, hogy a többi autó sem rossz, csak másmilyen.

I.F: Szerintem a mi modelljeink minden más autótól eltérnek, összességében egyetlen gyártó sem tudja elérni azt a mobilitási élményt, vezetési teljesítményt. Természetesen a BMW sportos, az Audi is kiváló, de a miénk egyszerre elegáns, dinamikus és kitűnő. Ami pedig a minőséget illeti, a Kecskeméten gyártottak ugyanolyan szintűek, mint bármelyik más Mercedes gyárban. Egy magyar vagy német gyártású Mercedes között nem lehet különbség, erre garancia a gyártótechnológiába beépített többszörösen tüzetes minőségellenőrzés. És ha netán mégis becsúszik valamilyen hiba, mert ilyen megeshet, akkor a vevő-reklamáció után azt haladéktalanul kijavítjuk.

autoszektor.hu: Véleményét bizonyára sokan vitatják majd, de van ennek a kérdéskörnek még egy oldala, mégpedig az ár-érték viszony. Ha igaz, hogy prémium- és a tömegautók között egyre szűkül a különbség, főként a minőség és a megbízhatóság tekintetében, hogyan lehetséges olyan elképesztően magas árakat elkérni, különösen a kisebb kategóriájú, kompakt modellek esetében? Nem abszurd, hogy egy CLA ára a nála jóval méretesebb Ford Mondeóval vetekszik?

I.F.:Először is érdemes leszögezni, a tömegautó-gyártók is minden évben előállnak újdonságokkal. Másoktól vesznek át ötleteket, másolnak, s közben persze maguk is fejlesztenek. Mindennek eredményeként mai modelljeik fényévekkel jobbak, mint húsz évvel korábban. Ennek ellenére úgy gondolom, nem tudják megközelíteni a Mercedest, mert mi egyfolytában innovatívan fejlesztünk – mint korábban mondtam, tetemes anyagi ráfordítással. Egyetlen más autógyártó nem költ annyit kutatásra-fejlesztésre, mint mi, ezért az újdonságokat csak jóval később tudják saját járműveikben alkalmazni. A titok tehát az állandó megújulásban rejlik, ennél fogva előnyünk a többi gyártóval szemben eddig sem csökkent, és nem is fog. Annak idején elvégre mi találtuk fel az automobilt, az innováció a cég filozófiájából fakad. Ennek bizonyságául, megemlíthetem azt az új S-osztályban elsőként megvalósított 21 műszaki nóvumot, amelyek már a kompakt modelljeinkben is fellelhetők. Végtére is nem véletlenül érünk el rekordeladásokat. Az autósok minőséget és azt a vezetési élményt keresik, amiket már az előbbiekben próbáltam körvonalazni. Másfelől viszont igaz, az autóvásárlás sem racionális döntés. De ha végiggondoljuk, az árkülönbség sem olyan szörnyű. Ilyenkor persze nem csak a kocsi vételárát, hanem a teljes fenntartási költséget kell szemügyre venni. Hány évre is vásárolunk? Ha mondjuk hét évre, akkor végső összehasonlításban már nem lesz olcsóbb egy Ford Mondeo mint a CLA. Meg kell nézni, mibe kerül a fenntartás, a tankolás, hány év a garancia, mennyibe kerülnek a pótalkatrészek. És persze fontos az avulási érték is, hét év után miért, mennyit lehet kapni? De szeretném ismét felhívni a figyelmet arra, hogy a finanszírozási lehetőségeket okosan kell felhasználni. Ha valaki négy évre vesz autót, ne készpénzzel fizessen érte, hogy aztán magának kelljen bajlódnia az eladással. Sokkal ésszerűbb, ha négy éven át megfinanszíroztatja kocsit, majd adja vissza a finanszírozónak, hogy értékesítse. Jobban jár, ha profikra hagyja az egészet.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
- Áprilisban tíznapos amerikai egyesült államokbeli szakmai úton vettek részt a magyar....
2024.04.24
Értékes bajnoki pontokat veszített Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Europe....
2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..
2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....